مشترکان کرمانشاهی ۱۱۰ میلیارد ریال به مخابرات بدهکارند

مسیب قبادیان در نشست خبری که صبح امروز در مخابرات برگزار شد با اشاره به اینکه استان کرمانشاه دارای 586 هزار مشترک تلفن ثابت است، اظهار داشت: از این تعداد مشترک 140 هزار خط به دلیل بدهی قطع است که در مجموع 11 میلیارد تومان بدهکارند که 93 هزار مشترک بدهکار مربوط به شهر کرمانشاه است.

مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه با بیان اینکه یک میلیون و 800 هزار مشترک همراه اول در استان وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد یک میلیون و 380 هزار مشترک فعال است که 342 هزار دائمی و مابقی اعتباری است.

قبادیان با اشاره به اینکه پوشش خطوط ثابت در شهرها کامل و در جاده‌ها 12.2 درصد است، گفت: با توجه به وجود 28 هزار سایت همراه اول در کشور و 512 نقطه در سطح استان پوشش همراه اول در شهرها 100 درصد و در جاده ها 92 درصد است.

وی با بیان اینکه 1765 روستا در استان کرمانشاه تحت پوشش همراه اول قرار دارند، افزود: اپراتور همراه اول سه برابر تمام اپراتورها در استان سایت دارد و این اپراتور بزرگترین اپراتور در خاورمیانه و هفدهمین اپراتور در جهان شناخته شده است.

قبادیان با اشاره به اینکه در 24 نقطه شهر کرمانشاه تجهیزات وای فای نصب شده است، گفت: در قالب طرح وای فای که از استان کرمانشاه آغاز شد و به طرح ملی تبدیل شد 24 نقطه استان که به طور عمده مراکز آموزشی و دانشگاهی و تجاری هستند به وای فای مجهز شده است و تا پایان سال 1300 نقطه در کل کشور وارد این سرویس می‌شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 848 طرح مخابراتی در زمینه خط ثابت، همراه و دیتا با اعتبار 189 میلیارد تومان در سطح استان کرمانشاه اجرا شده است، گفت: از این طرح‌ها 288 طرح در زمینه تلفن ثابت و دیتا با اعتبار 108 میلیارد تومان و 560 طرح در زمینه تلفن همراه با اعتبار 81 میلیارد تومان بوده است.

قبادیان از افتتاح 666 طرح در زمینه مخابرات با اعتبار بیش از 135 میلیارد تومان در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 630 طرح در زمینه تلفن همراه و با اعتبار 122 میلیارد تومان و 36 طرح در زمینه تلفن ثابت و دیتا با اعتبار 13 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه 104 هزار پورت ADSL مخابرات در استان کرمانشاه وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد 80 هزار پورت واگذار شده است و به اپراتورهای دیگر به 116 هزار مورد اجازه نصب داده شده و با توجه به اینکه رقابت در این حوزه بسیار مؤثر است بیش از مخابرات به اپراتورها تجهیزات و امکانات تعلق می‌گیرد.

قبادیان با بیان اینکه از نیمه دوم 93 تا امسال 142 سایت 3G و هشت سایت 4G مربوط به مخابرات در استان وجود داشت، عنوان کرد: از آبان ماه امسال که تاکنون 191 سایت 4G به هشت سایت قبلی افزوده شد و با افزوده شدن 143 سایت 3G تعداد این سایت در استان به 285 مورد رسید.

وی با اشاره به اینکه موضوع اینترنت به طور کامل به عهده مخابرات نیست، گفت: در تمام شهرستانها و 15 شهر کوچک نیز اینترنت 4G و 3G وجود دارد و تا پایان سال نیز 259 سایت 4G و 181 سایت 3G در استان افزوده می‌شود.

قبادیان با بیان اینکه پهنای باند اینترنت استان در 1/5 سال گذشته دو برابر شده است، بیان کرد: اینترنت در حال توزیع توسط مخابرات در استان دو گیگ است و این پهنای باند نسبت به سال 94 دو برابر شده و علاوه بر این استفاده از سیستم‌های هشت سرور به ارتقای کیفیت سرویس کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر شاخص‌های مختلفی همچون مشتری‌مداری، بهینه‌سازی بیشتر، ارتقای پهنای باندو نحوه پاسخگویی در جایگاه پنجم کشور قرار دارد، گفت: استان کرمانشاه از نظر ضریب نفوذ تلفن ثابت رتبه 17 کشور و ضریب نفوذ تلفن همراه رتبه 13 را دارد و از نظر شاخص‌های توسعه در استانهای متوسط در جایگاه نخست قرار دارد.

قبادیان با بیان اینکه اولویت مخابرات استان در اجرای طرح فیبر نوری با مشترکان نیازمند پهنای باند بیشتر است، عنوان کرد: از میدان سپاه تا میدان فردوسی و تا عمق 300 متری در اولویت این طرح قرار دارد و در مراحل بعدی سه راه 22 بهمن، نوبهار، گلستان و مناطق دارای تراکم جمعیتی بالا مورد توجه هستند.

وی با اشاره به اینکه تعرفه تلفن ثابت امسال بعد از گذشت 13 سال به دلیل هزینه‌های شهرداری و خسارتهای توسعه‌ای به 200 هزار تومان که 100 هزار تومان آن به صورت اقساط 36 ماهه است افزایش یافته، اظهار کرد: از سال 93 به دلیل اجرای طرح هم‌کدسازی مبنای نرخ مکالمات دقیقه شد به طوری که مکالمات داخل استان هر دقیقه سه تومان و خارج از استان به دقیقه‌ای 33 تومان رسید.

قبادیان با بیان اینکه مخابرات در کشور دارای 60 هزار کارمند است که طرح هم‌کدسازی 15 درصد درآمد را کاهش داد، گفت: بعد از اجرای طرح هم‌کدسازی هزینه تماس از ثابت به موبایل به 625 ریال رسید و در تعرفه جدید که امسال از یکم مرداد 95 اعمال شد تنها تماس در داخل استان از سه تومان به 45 ریال افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه حداقل مصرف تلفن ثابت در شهر 330 دقیقه و در روستا 200 دقیقه است، افزود: بیش از 88 درصد استفاده مردم در بخش تماس به موبایل و به خارج از استان است که هیچ تغییری در تعرفه این بخش ایجاد نشده است.