لوگوی مشهد جایگاه مشهد الرضا را جهانی کرد

محمد یونس مدیر فرهنگی سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو)در جریان بازدید از دبیرخانه ستاد شهری مشهدالرضا(ع)؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: باید جایگاه مشهد را جهانی کرد و لوگوی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام را جهانی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه هر 3 سال پایتخت فرهنگی در جهان اسلام از کشورهای عربی، آسیایی و آفریقایی معرفی می‌شوند، افزود: این کشورها برنامه‌هایی را بر اساس شرط‌ها و فرآیندهای آیسسکو معرفی می‌کنند.

مدیر فرهنگی آیسسکو با تاکید بر اینکه مشهد برنامه‌های مختلفی را در این زمینه ارائه کرده است، گفت: کشور کویت لوگوی پایتخت فرهنگی خود را در تمامی فعالیت‌هایش ارائه کرد که این امر سبب شد فعالیت‌های صورت گرفته ولو کوچک چشم‌گیر باشد و اقداماتش را موثر نشان دهد.

یونس افزود: مشهد طرحی از فعالیت‌های پیشرو را تهیه کرده و به کمیسیون ملی آیسسکو ارائه کند،در صورت تایید برنامه‌ها، سازمان آیسسکو همکاری‌های لازم را خواهد داشت.

وی در خصوص تشکیل دفتر مطالعات زندگی اسلامی گفت: این پیشنهاد را می‌توان از طریق دفتر منطقه‌ای آیسسکو در غرب آسیا پیگیری کرد.

مدیر فرهنگی آیسسکو پیشنهاد کرد مشهد با شهر تبریز که به عنوان پایتخت توریستی ایران اسلامی شناخته شده همکاری داشته باشد و فعالیت‌های مشترک را پیگیری کنید.

یونس تصریح کرد: این رویداد فرصتی است که می‌توان از آن برای جهانی شدن این شهر استفاده کرده و آیسسکو از برنامه‌های بین‌المللی مشهدالرضا(ع)؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام حمایت خواهد کرد.