دستگیری ۶ سارق خودرو و کشف برنج‌های قاچاق در قم

صبح امروز با حضور کاهه دادستان قم، سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان و برخی از فرماندهان انتظامی پلیس قم، اموال کشف‌شده از سارقان خودرو در قم به نمایش گذاشته شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم در جمع خبرنگاران درباره چگونگی دستگیری این سارقان اظهار داشت: این افراد از مدت‌ها پیش تحت نظارت پلیس آگاهی استان قم بوده‌اند که باکار پیچیده عملیاتی و اطلاعاتی دستگیر شدند.

وی افزود: 6 سارق که در سطح استان خودروها را به سرقت می‌بردند و سپس آن‌ها را متلاشی می‌کردند روز گذشته به دام قانون افتادند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم بیان کرد: تعداد خودرویی که از این سارقان کشف‌شده، حدود 12 خودرو مختلف است که سارقان نسبت به آن اعتراف کرده‌اند.

کرمی تصریح کرد: به این‌گونه افراد هشدار می‌دهیم، که دست از این عمل خود بردارند زیرا که پلیس آگاهی استان همیشه آن‌ها را تحت نظر دارد و روزی دستگیرشان می‌کند.

وی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه راننده یکدستگاه تریلر محموله برنج قاچاقی را  از استان‌های غربی بارگیری و قصد دارد با عبور از قم به تهران منتقل کند که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

به گفته وی با اعزام مأموران به محورهای مواصلاتی مسیرهای احتمالی تردد خودرو مذکور تحت پوشش قرار گرفت و سرانجام تریلر در جاده سلفچگان شناسایی و متوقف شد.

کرمی ابراز کرد: در ادامه با توجه به اظهارات ضدونقیض راننده و عدم ارائه هرگونه مدارک گمرکی، بلافاصله ضمن هماهنگی قضائی خودرو به یگان منتقل و مورد بازرسی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان قم در ادامه از دستگیری دو سارق مغازه در قم خبر داد و عنوان کرد: با تلاش مأموران آگاهی استان، متهمان در کمتر از 48 ساعت دستگیر و به 30 فقره سرقت اعتراف کردند.

کرمی افزود: در پی طرح شکایت فردی مبنی بر اینکه مغازه وی مورد دستبرد قرارگرفته، موضوع در دستور کار مأموران آگاهی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در ادامه پس از حضور مأموران در محل و انجام اقدامات تخصصی هر دو متهم شناسایی و در کمتر از 48 ساعت دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم توضیح داد: متهمان در تحقیقات تکمیلی به سرقت از 30 مغازه در استان اعتراف که نهایتاً پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شده و با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

وی در پایان ضمن هشدار به کسبه خواست، تا از نگهداری وجوه نقد بیش‌ازحد معمول در مغازه خودداری کرده و سریعاً آن را به بانک بسپارند.