عملیات گازرسانی به ۴۷۰ روستای اردبیل انجام شد

مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک نعمت بسیار بزرگی است که ما در اختیار داریم و باید در راستای حفظ و صیانت این انقلاب تلاش کنیم و ما به عنوان مدیران و دولت‌مردان وظیفه داریم که دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را در عرصه‌های مختلف برای مردم تشریح و تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصتی مناسب است تا مدیران دستگاههای اجرایی به ارائه گزارشات خود در مراحل مختلف بپردازند، افزود: خوشبختانه دولت یازدهم اقدامات ارزنده‌ای در راستای محرومیت‌زدایی در منطقه انجام داده به طوری که تا سال 92 فقط 400 روستای استان اردبیل از نعمت گاز برخوردار بودند که در طول مدت سه سال گذشته با تخصیص اعتبارات مناسب 470 روستای استان که اغلب در مناطق دورافتاده هستند از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بودجه عمرانی اردبیل به طور متوسط 100 الی 200 میلیارد تومان است که به طور یقین با اعتبارات دولتی بسیاری از پروژه‌های مدنظر در استان اردبیل تکمیل نخواهد شد که به این دلیل سعی داریم از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران این حوزه در راستای اجرای پروژه‌ها و بهره‌برداری از طرحهای عمرانی استفاده کنیم.

خدابخش گفت: در سطح استان اردبیل 200 هکتار زمین آبی و 500 هزار هکتار زمین دیمی داریم که باتوجه به اینکه 40 درصد درآمد مردم اردبیل از بخش کشاورزی است باید سعی کنیم در این رابطه شغل ایجاد کنیم و توجه داشته باشیم که تبدیل زمینهای دیمی به آبی باعث ایجاد اشتغال می‌شود.

وی بیان کرد: در حال‌حاضر برای آبی شدن 92 هزار هکتار اراضی کشاورزی در سطح استان اردبیل اعتبار هزینه می‌شود که این موضوع قطعا سبب افزایش درآمد و ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی خواهد بود و می‌توانیم برای جوانان استان در این حوزه اشتغال ایجاد کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت تولیدات دانش بنیان اظهار کرد: ما باید بتوانیم محصولات کشاورزی تولید شده در استان را تبدیل به دانش‌بنیان کنیم تا با فروش این محصولات ارزش افزوده و ثروت برای استان اردبیل ایجاد شود، چرا که خام‌فروشی محصولات کشاورزی ثروت چندانی ایجاد نمی‌کند و باید برای فرآوری و تبدیل آنها برنامه داشته باشیم.

خدابخش افزود: بحث صادرات محصولات کشاورزی در اولویت است به ویژه اینکه بازار مسکو یک ظرفیت بسیار ویژه برای استان اردبیل است تا بتوانیم از این طریق محصولات کشاورزی این استان را صادر کرده و برای استان اردبیل درآمد ایجاد کنیم.