صدور مجدد دفترچه‌های درمانی مفقودی در حادثه پلاسکو

محمدعلی همتی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی  که امروز صبح در سالن اجتماعات بیمارستان  میلاد برگزار شد، گفت: در این همایش ارتباط اقتصاد مقاومتی و مسائل طب مطرح می شود .

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت که در کشور در حال اجراست و مزایای گسترده‎ای برای مردم و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی داشته است، اظهار افزود: البته این طرح هزینه‎هایی نیز برای نظام سلامت و سازمان های بیمه‎گر ایجاد کرده است.

همتی افزود: در این همایش مفاهیم اقتصاد مقاومتی و تعادل منابع و مصارف و کنترل هزینه‎های سلامت به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار می گیرد  و امیدواریم منتج به این شود که از این کار بزرگ در کشور محافظت کنیم.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه فضای مجازی یک فرصت برای ارائه مفاهیم ارزشمند است، گفت: از این فضا باید برای گسترش مفاهیم غنی قرآن کریم در طب اسلامی و ایجاد الگوی اسلامی انسانی زندگی برای مردم استفاده شود.

همتی با بیان اینکه توصیه‎های سلامت جسمی، روانی و معنوی در قرآن کریم باید منشأ و سرمشق مردم باشد، افزود: اگر به آموزه‎های دینی در بخش بهداشت و سلامت توجه شود، می‎توان از بیماری‎های غیر واگیردار پیشگیری کرد. دین اسلام بهترین توصیه‎های سلامتی را دارد که می‎توان با پیروی از آنها از بیماری‎های قلبی، دیابت و فشار خون که هزینه‎های بسیاری بر کشور وارد می‎کند جلوگیری کرد.

وی در خصوص اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در پی حادثه ناگوار ساختمان پلاسکو گفت: سازمان تأمین اجتماعی به منظور ارائه خدمات به حادثه‎دیدگان تیم بحران تشکیل داد و بیمارستانهای تأمین اجتماعی معیری، فیاض‎بخش و میلاد به حالت آماده‎باش قرار گرفتند. پد هلی کوپتر این بیمارستانها نیز برای رسیدگی به مصدومان این حادثه آماده شد. البته با توجه به تعداد محدود مصدومان، نیازی به اعزام مصدومان به بیمارستان‎های این سازمان نشد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در خصوص مفقود شدن احتمالی دفترچه درمانی در پی حادثه آوار ساختمان پلاسکو گفت: در دیتا سنتر این سازمان سوابق بیمه شدگان متمرکز شده است و از این نظر بیمه شدگان مشکلی ندارند و می‎توانند با مراجعه به کارگزاری و شعب دفترچه درمانی خود را دریافت کنند.