لاریجانی باید جواب نوبخت را بدهد/ احتمالا نوبخت عصبانی بوده

گروه سیاسی - محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت مبنی بر اینکه نیازی نیست نمایندگان به موضوع ارتباطات حسین فریدون با رسول دانیال‌زاده ورود پیدا کنند، گفت: شاید سخنان نوبخت به خوبی منعکس نشده و یا احتمالا وی از روی عصبانیت این اظهارات را بیان کرده است.

به گزارش افکار نیوز؛ وی با بیان اینکه نمایندگان طبق قانون حق اظهار نظر در همه امور مملکت را دارند، افزود: اقای نوبخت با توجه به اینکه چند سال نماینده مجلس بوده، قطعا از این موضوع اطلاع دارند و به خوبی از متن قانون هم مسلط هستند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از علی لاریجانی رئیس مجلس انتظار دارند تا جواب آقای نوبخت را بدهد و از شان مجلس و شان نمایندگان دفاع کند.

ابطحی با اشاره به اظهار نظرهای نمایندگان در خصوص حقوق های نجومی و پیگیری این مساله در مجلس تصریح کرد: قطعا آقای نوبخت می دانند که با پیگیری این مساله از پرداخت های غیر قانونی جلوگیری شد ضمن اینکه مجلس قانونی در این زمینه وضع کرد.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه که 2 هفته پیش در مجلس مصوب شد، گفت: نمایندگان در تصویب این برنامه به صراحت قید کردند که مردم بر حقوق مقامات دسترسی و بر آن نظارت کنند. بنابراین مردم و نمایندگان آنها حق نظارت دارند و نمی توان گفت که نمایندگان حق ورود به یک موضوع را ندارند.

نماینده خمینی شهر در مجلس اضافه کرد: به فرموده امام راحل مجلس در راس امور است و نباید جایگاه مجلس را تنزل داد.

رسول دانیال‌زاده یکی از بدهکاران بزرگ بانکی است که گفته می شود با حسین فریدون برادر رئیس جمهور ارتباط مالی داشت.

وی از روزنه‌ها و خلاءهای قانونی برای سوءاستفاده‌های خود در این رابطه استفاده می‌کند. بعنوان مثال در یکی از تبصره‌های قانونی عنوان می‌شود که مشکل بدهی بدهکاران بانکی با بانک‌ها به صورت توافقی حل شود، با پرداخت مبلغی بسیار اندک در ازای معوقات بانکی کلان خود از این تبصره قانونی سوءاستفاده و زمینه را برای دریافت وام‌های بعدی خود فراهم می‌کند.

بعد از اظهارات حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر دستگیری رسول دانیال‌زاده «ابر بدهکار بانکی» و ارتباط وی با حسین فریدون، برخی از نمایندگان از جمله ابطحی در این زمینه افشاگرهایی داشتند.

افشاگری که حکایت از «اهدای مسکن 16 میلیاردی در میدان تجریش تهران به همسر حسین فریدون » و «پرداخت چکی 250 میلیون تومانی برای هزینه مراسم ختم مادر یکی از مسئولین دولتی» از سوی این بدهکار بانکی دارد.

افشاگری که حالا پای همسری حسین فریدون را به ماجرا باز کرده است.