سخنان عجیب معاون وزیر/مشاغل جدید برای آمریکا در حوزه نفت!

معاون وزیر نفت به تشریح وضعیت همکاری ایران و آمریکا در دولت ترامپ و آینده نفت ایران پرداخت و بدون توجه به سنگ‌اندازی‌‌ها و اظهارات خلاف اخلاق و عرف ترامپ در مورد جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌دارد؛ ما برای ایجاد رابطه با دولت جدید آمریکا چالشی نمی‌بینیم، نشانه‌های زیادی از زمان شکل‌گیری کمپین‌های انتخاباتی وجود داشته به تدریج رشد کرده و اکنون نیز شاهد علائم مثبتی در این زمینه هستیم و در آینده هم مشکلی نخواهیم داشت.

خبرنگار سی‌ان‌ان از زمانی‌نیا پرسید پیش‌بینی شما نسبت به رابطه با آمریکا به ویژه در حوزه مبادلات نفت و گاز در دولت ترامپ با توجه به اینکه وی را یک بیزینس من می‌خوانند چیست؟

زمانی‌نیا گفت: امیدوارم مقامات اقتصادی دو کشور همکاری‌های خوبی با هم داشته باشند و بعد از لغو تحریم‌ها فرصت زیادی برای دولت آمریکا نیز به وجود آمده است.

این دیپلمات سابق در ادامه صحبت خود با بیان اظهارات عجیبی چنین می‌گوید که:‌ همکاری آمریکا با ایران می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای شرکت‌های آمریکایی به ویژه در زمینه احیای صنعت نفت آنها ایجاد کند و نیز این همکاری مشاغل جدیدی را برای آمریکا ایجاد می‌کند! این در حالی است که وجود جوانان بسیار زیاد تحصیل‌کرده در کشور یکی از معضلات مهم اقتصادی است که پیامدهای ناگواری تاکنون به همراه داشته است.