سه بار احضار فریدون به دادگاه/ تائید خبر لغو حکم خادمی فریدون از سوی نماینده مشهد

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به خبر لغو حکم خادمی حسین فریدون در حرم مطهر امام رضا(ع)، گفت: آستان قدس رضوی یک هیئت رسیدگی به تخلفات خدام دارد که این هیئت طبق آئین نامه خود عمل و با تخلفات افراد برخورد می کند.

وی افزود: در گذشته برخی افراد که دارای تخلفاتی بوده به آنها اجازه داده نمی شد تا لباس خادمی امام رضا (ع) بر تن بپوشند و هیئت با بررسی تخلفات آنها حکم خادمی شان را لغو می کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد:حسین فریدون برادر رئیس جمهور پرونده مالی سنگینی دارد و به همین دلیل قطعا حضور وی در لباس خدامی امام رضا (ع) صلاح نیست.

به گفته کریمی قدوسی، هیئت رسیدگی به تخلفات خدام، برای پرونده های خیلی سبک تر از فریدون، حکم لغو صادر کرده چه برسد به حجم سنگین پرونده فریدون.

وی حسین فریدون را جعبه سیاه مفاسد اقتصادی توصیف کرد و گفت: حضور چند روز پیش فریدون در حرم امام رضا (ع) و گرفتن عکس و انتشار آن برای رد گم کردن بوده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه حسین فریدون به خاطر پرونده مالی و ارتباط با رسول دانیال زاده بدهکار بزرگ بانکی تا کنون سه بار به دادگاه احضار شده است، گفت: برای از صاحبان قدرت در تلاش بودند تا پرونده حسیین فریدون صرفا در وزارت اطلاعات بررسی شود و در سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه نباشد اما این پرونده در اختیار قوه قضائیه است.

کریمی قدوسی با تاکید بر اینکه حسن روحانی رئیس جمهور باید در خصوص پرونده سنگین مالی برادرش به مردم توضیح دهد، تصریح کرد: برادر رئیس جمهور باید تفهیم اتهام شود و مردم در جریان پرونده وی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: قطعا حسن فریدون در تخلفاتی که داشته تنها نبود و افرادی از وی حمایت می کردند. بعنوان مثال وقتی وی خواسته ها خود را بر وزیری تحمل می کرد قطعا قدرتی پشت سر او قرار داشت.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه روز  یکشنبه گذشته در صدوهفتمین نشست خبری خود با اشاره به اخباری در زمینه دستگیری رسول دانیال‌زاده «ابر بدهکار بانکی» و اتهاماتش و ادعاهای برخی نمایندگان مجلس مبنی بر ارتباط وی با حسین فریدون، گفت که شخصی که نام برده شد دستگیر شده و تحقیقات از وی در مرحله انجام است. ضمن اینکه ارتباط وی با فرد نامبرده شده هم کاملاً مشهود است. ولی هم‌اکنون نحوه این ارتباط و اقدامات آنها مشخص نیست و باید منتظر نتیجه تحقیقات این پرونده باشیم»، نمایندگان افشاگرهایی داشتند.

بعد از این سخنان، برخ از نمایندگان مجلس عله فریدون افشاگری داشتند. افشاگری که حکایت از «اهدای مسکن 16 میلیاردی در میدان تجریش تهران به همسر حسین فریدون » و «پرداخت چکی 250 میلیون تومانی برای هزینه مراسم ختم مادر یکی از مسئولین دولتی» از سوی این بدهکار بانکی دارد.

افشاگری که حالا پای همسری حسین فریدون را به ماجرا باز کرده است.


علیرضا تهرانی