ماجرای جنجالی جابجایی دو جسد در بیمارستان خاش

کیخایی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان  گفت: چندی پیش بر اثر سیلاب و بارندگی در شهرستان خاش زن 60 ساله بر اثر ریزش سقف منزل جان خود را از دست داد. 

 

وی افزود:بر اساس قانون،درصورت وقوع فوت بر اثر حوادث غیر مترقبه، جسد باید از طریق مراجع انتظامی و با دستور قضایی به پزشکی قانونی ارجاع شود و بیمارستان تنها مسئول نگهداری از اجسادی است که به هنگام بستری در بیمارستان، یا در بدو ورود به مراکز درمانی، از دنیا می روند. 

 

کیخایی با اشاره به مجهز نبودن پزشکی قانونی شهرستان خاش به سردخانه ادامه داد: اجساد ارجاعی به این اداره نیز در سردخانه بیمارستان نگهداری می شود.

 

صدور گواهی فوت، جواز دفن و معاینه متوفی و همچنین تحویل دهی جسد بر عهده پزشکی قانونی است و صاحبان عزا برای تحویل گرفتن،باید جسد را مشاهده و شناسایی کنند. 

 

وی در خصوص خبر منتشر شده افزود: فرد مذکور در خارج از بیمارستان فوت کرده ، جسد تحت اختیار پزشکی قانونی قرار داشته ضمن اینکه متوفی پس از شناسایی توسط همسرش، به صاحبان عزا  تحویل شده است. 

 

لازم به ذکر است: بارها مکاتباتی با سازمان پزشکی قانونی جهت تعیین پزشک مقیم برای سازماندهی اجساد بی هویت و نیز متوفیان بدون همراهی انجام شده که متاسفانه اقدام جدی از جانب دستگاه های ذیربط در این خصوص صورت نگرفته است.