برجام بی سرانجام شد؟!

گروه سیاسی- بر اساس بیانیه دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری امریکا چهار شرکت مستقر در لبنان به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریمی آمریکا قرار گرفته اند.

به گزارش افکارنیوز، حتی رئیس دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری امریکا با این ادعا که تحریم های جدید وضع شده نقض برنامه جامع اقدام مشترک نیست تاکید کرد دولت آمریکا آماده است تحریم های جدیدی علیه ایران به بهانه فعالیت های موشکی این کشور وضع کند.

این در حالی است که با مرور نامه مقام معظم رهبری به به رئیس‌جمهور درباره الزامات اجرای برجام و در بند سوم آن می بینم که معظم له با صراحت خطاب به دولت می فرمایند " در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند."

اینک با نقض آشکار برجام چه در اواخر دولت اوباما و تمدید تحریم های ده ساله علیه ایران و چه در دولت ترامپ و اقدام دیروز وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های آمریکایی ها جدی است و باید بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری برجام متوقف شود.

دولت آقای روحانی و وزارت امور خارجه اکنون در زمان آزمون دفاع از حقوق ملت و اجرای فرامین رهبری قرار دارند و باید دید آیا برجام را که بزرگترین دستناورد دولت معرفی می کنند متوقف می شود .

هیات نظارت بر اجرای برجام نیز باید چنین موضوع مهمی را به دولت تاکید کند که با توجه به نقض برجام توسط آمریکایی ها سریعا باید برجام متوقف شود.

مصطفی حسینی