پاسخ فروزان به کری خوانی رامین رضاییان

محسن فروزان درباره برتری یک بر صفر صبای قم مقابل ذوب‌آهن، کلین‌شیت‌هایش در دیدارهای اخیر، وضعیت تیمش و ... صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

* کسی تصور نمی‌کرد که صبا در زمین ذوب‌آهن این تیم را شکست دهد...

به سه امتیاز این دیدار نیاز داشتیم و خدا را شکر به برد دست پیدا کردیم. این پیروزی در آینده به ما کمک خواهد کرد و امیدوارم به روند رو به رشد خود را ادامه دهیم.

* تصور می‌کردید مقابل ذوب‌آهن به برتری برسید؟

پیش از بازی به بازیکنانم گفتم که حس می‌کنم یا ذوب‌آهن را شکست می‌دهیم یا با تساوی از زمین خارج می‌شویم. بیشتر حسم می‌گفت که مساوی می‌گیریم. خدا را شکر بهترین اتفاق ممکن افتاد و ذوب‌آهن را شکست دادیم. همانطور که می‌دانید ذوب‌آهن روند خوبی داشت و سه سال گذشته در زمین خودش نباخته بود. در بازی‌های اخیر مقابل پرسپولیس نتیجه نگرفتیم که آن دیدار هم شکست حق‌مان نبود. در حال حاضر، بازیکنان به این خودباوری رسیده‌اند که چیزی کمتر از تیم‌‌های دیگر نداریم. الان هم نباید در باد پیروزی مقابل ذوب‌آهن بخوابیم، کلیدی‌ترین دیدار ما این هفته مقابل سیاه‌جامگان خواهد بود. خودم در سیاه‌جامگان بازی کرده‌ام و می‌دانم تیم خوبی دارند. هر دو تیم در کورس رقابت برای نیفتادن هستند و کلید نیفتادن ما در این دیدار خواهد بود.

* سه بازی برای صبا کلین‌شیت کردی و تنها یک بازی گل خوردی. چقدر عملکردت در اعتماد به نفس بازیکنان نقش داشته است؟

سیاست باشگاه برای جذب من، این بود که تیم گل کمتری دریافت کند و از گل نخوردن مطمئن باشند. دوست داشتم برای صبا نقطه اتکایی شوم و خدا را شکر این شرایط هم بوجود آمده است. باید از مدافعان یعنی حمید دیوسالار، میرهانی هاشمی، حنیف عمران‌زاده و امید نظامی‌پور تشکر کنم که از جان مایه می‌گذارند. زمانی که به صبا پیوستم، با مدافعان صحبت کردم که باید در نیم فصل دوم بهترین خط دفاعی را داشته باشیم و گلی نخوریم. برای نجات صبا، این تیم را انتخاب کردم و خدا کمک کرد و شرایطی بوجود آمد که امروز وضعیت خوب دارم. اگر چشم‌مان نزنند و گوش شیطان هم کَر، می‌خواهم به این روند ادامه دهم!

* فکر می‌کنی بتوانی به این روند ادامه دهی؟

سعی و تلاشم را می‌کنم که برای تیمم کلین‌شیت کنم،اما نه برای خودم. وقتی گل نمی‌خوریم، بازیکنان مانند بازی با پیکان و ذوب‌آهن تا آخرین لحظه برای پیروزی تلاش می‌کنند. اینکه کلین‌شیت به اسم من تمام شود، مهم نیست، مهم گل نخوردن است. حاضرم سه گل بخورم، اما تیمم ۴ گل بزند و برنده شود.

 * با برد مقابل ذوب‌آهن کاری کردید که استقلال در رده سوم باقی بماند و هواداران این تیم در صفحات مجازی او تو تشکر کنند. چه واکنشی به این موضوع داری؟

من بازیکن صبا هستم و برای این تیم تلاش می‌کنم. استقلالی‌ها به من لطف دارند و چه صفحات مجازی و چه هر جایی که من را می‌بییند، ابراز محبت می‌کنند. این مسئله حس خوبی به من دست داده و لذت می‌برم هوادار از تعصبم اطلاع پیدا کرده است. خوشحالم که باعث شدیم استقلال در رده سوم بماند و در دیدارهایی که حریفان استقلال مقابل ما قرار بگیرند، باز هم تلاش می‌کنم مقابل‌شان بایستم.

* می‌پذیری که با رفتن به تیم خونه به خونه انتخاب خوبی نداشتی و در صبا احیا شدی؟

سطح گلری من مشخص است. از لیگ برتر پیشنهاد داشتم، اما با سیاستی راهی لیگ دسته اول شدم. در تیم‌هایی که بازی کرده بودم، پولی خوبی نگرفته و از این وضعیت خسته شده بودم. خونه به خونه شرایط مالی خوبی داشت و با پیوستن به این تم سقف قرارداد لیگ دسته اول را شکستم. پیش خودم گفتم یک سال پول خوبی می‌گیرم و دوباره با این تیم به لیگ برتر برمی‌گردم. درآمد من از فوتبال است و باید سال‌های گذشته را جبران می‌کردم، اما آنها قدر من را ندانستند و امروز فهمیدند چه اشتباهی مرتکب شده‌اند.

* بگذریم، پس از بازی با پرسپولیس، رامین رضاییان در اظهارنظری گفت که با گل چیپی که زد، حال فروزان را گرفته است. در این مورد چه صحبتی داری؟

رامین دوست صمیمی من است و این کُری‌ها در فوتبال قشنگ است. اگر کُری‌ها در کمال ادب و دوستی باشد، اشکالی ندارد. همانطوری که من برای پرسپولیسی‌ها کُری خواندم. فوتبال با این چیزها قشنگ است. اگر طرفداران استقلال و پرسپولیس نبودند، فوتبال معنی نداشت. بعد از بازی از من پرسیدند که از صحبت‌‌های رضاییان ناراحت نشدی که گفتم نه. رامین در تیم ملی با هم اتاقی بود و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.