باید از فضای موجود استفاده کنیم تا در آینده با مراکز مهم جهانی رقابت کنیم

سیدحسن قاصی‌زاده در بازدید از مجتمع تحقیقاتی تولیدی انستیتو پاستور که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: اقتدار کشور در گرو مهارت دانشمندان و باورهای دینی ما است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شعار‌های ما در تحقق انقلاب اسلامی چیزی جز "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" نبود، گفت: 38 سال از انقلاب اسلامی گذشته است و جمهوری اسلامی با اقدار در دنیا حضور دارد. توجه به دانش، فناوری و خلق ثروت، ادامه راه همان افرادی است که توانستند انقلاب بزرگی را که به معجزه شبیه بود به ثمر برسانند.

وی با بیان اینکه افرادی که دوران انقلاب را درک نکرده‌اند امروز می‌توانند همان نقش انقلابی را برای کشور ایفا کنند، اظهار داشت: کسانی که در مجموعه پاستور و زمینه بهداشت در کشور فعالیت می‌کنند، نقشی کمتر از سربازان گمنام ندارند.

وزیر بهداشت با تاکید بر‌اینکه شاخص‌های ما در 3 سال گذشته در زمینه بهداشت و درمان علیرغم وجود بیماری‌های نوپدید ارتقاء یافته است، افزود: در سال‌های گذشته بیماری‌های وبا و فلج اطفال با وجود جنگ و آلودگی در منطقه در کشور وجود نداشته است.

قاضی‌زاده با تاکید براینکه ما هنوز با جایگاهی که در تراز جمهوری اسلامی باشد، فاصله داریم، بیا‌ن‌ کرد: اگر بخواهیم انستیتو پاستوری در تراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، ایمانی مؤمنانه به اقتدار جمهوری اسلامی را لازم داریم.

وی با اینکه باید انستیتو پاستور را بازسازی کنیم، افزود: امکاناتی در شان دانشمندان ایران باید فراهم شود و جوانان ما باید سیستم‌ها را در کشور‌ پیشرفته دنیا ببینند و تلاش کنند که به این سیستم‌ها دست‌ یابند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر‌اینکه فضای تعامل با کشور‌های دیگر فراهم شده است، اظهار داشت: باید از فضای موجود استفاده کنیم تا در آینده با مراکز مهم جهانی رقابت کنیم. حمایت‌های خود را نه در بیان بلکه در عمل برای رسیدن به انستیتو پاستور به جایگاه مورد نظر انجام خواهیم داد.