هافبک دفاعی، دغدغه جدید برانکو

کمال کامیابی نیا بازیکن بی جانشین پرسپولیس در بیست هفته اخیر، با دریافت کارت قرمز در دقایق پایانی دیدار برابر تراکتورسازی تبریز برای دومین بار حضور در داربی تهران را از دست داد تا برانکو ایوانکوویچ نیز با چالش جدی برای انتخاب جایگزین او مواجه باشد.

سال گذشته احمد نوراللهی در تیم حضور داشت و برانکو بدون دغدغه این بازیکن را جایگزین او کرد و در پایان نیز پرسپولیس موفق شد با نتیجه 4 بر 2 بر حریفش غلبه کند. اما امسال شرایط متفاوت است و پرسپولیس با توجه به مصدومیت فرهاد ربیع خواه که سابقه بازی در این پست را دارد، بازیکنی که تخصص حضور در این پست را داشته باشد در اختیار ندارد. البته در صورت رفع مصدومیت ربیع خواه که تمرینات خود را آغاز کرده است، برانکو می تواند از این بازیکن در پست هافبک تدافعی بهره ببرد.

گزینه دیگر جانشینی کامیابی نیا، حسین ماهینی است که امسال عضای دست برانکو در زمین بوده است. ماهینی در لیگ شانزدهم و با توجه به شرایط خاصی که برای سرخپوشان ایجاد شده است در سه پست مدافع وسط، دفاع چپ و البته دفاع راست که پست تخصصی او است به میدان رفته و با ارائه نمایش های قابل قبول قطعا می تواند یکی از نامزدهای حضور در این پست باشد.

فرشاد احمدزاده در دیدار برابر تراکتورسازی به عنوان مدافع چپ به کار گرفته شد، تا هم برانکو و هم احمدزاده نشان دهند که چقدر تیم پرسپولیس در این فصل می تواند انعطاف پذیر باشد. خصوصیت بارز احمدزاده که کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند دوندگی و جنگندگی بالای این بازیکن است؛ خصوصیتی که لازمه حضور در پست هافبک تدافعی می باشد؛ شاید تنها قامت کوتاه احمدزاده و نمایش خوب او در پست دفاع چپ، دلایلی بر عدم استفاده  از این بازیکن برای جانشینی کامیابی نیا باشند.

هم چنین محسن مسلمان هم می تواند یکی از گزینه های برانکو باشد که با اضافه شدن سروش رفیعی می تواند در میانه میدان جایگزین کامیابی نیا شود. مسلمان پس از اضافه شدن رفیعی انعطاف زیادی در بازی خود نشان داده است.

در نهایت می توان از شهاب کرمی نام برد که به تازگی به اردوی سرخپوشان اضافه شده است؛ این بازیکن که پست تخصصی اش هافبک تدافعی است می تواند در صورت تایید شرایط جسمی، روحی و تاکتیکی از سوی برانکو یکی از گزینه های حضور در داربی باشد. در مقابل ناآشنایی او با تاکتیک تیمی پرسپولیس و البته شرایط بدنی کرمی می تواند دلایلی برای عدم استفاده از این بازیکن باشد.