آخوندی به مجلس بی حرمتی کرد/ نمایندگان به استیضاح رای مثبت می دهند

گروه سیاسی- علیرضا بیگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به موضوع استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی گفت: متاسفانه هیئت رئیسه مجلس در مقابل اقدام قانونی نمایندگان برای استیضاح این وزیر کارشکنی می کنند و آنرا در صحن مجلس مطرح نمی کنند.

وی بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی در قبال تصادف 2 قصار تبریز-مشهد و سمنان مشهد به مردم و نمایندگان پاسخگو باشد، گفت: در این حادثه دردناک حدود 50 زائر امام رضا (ع) در آتش سوختند اما وزیر هیچ پاسخی به ملت و نمایندگان نداد. این برای مردم داغدیده خیلی دردناک است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به عدم حضور آخوندی در نشست مشترک با نمایندگان متقاضی استیضاح در کمیسیون عمران در روز یکشنبه دهم بهمن گفت: وزیر از نشست مشترک اطلاع داشت اما در کمیسیون حضور نیافت.

بیگی گفت: اگر وزیر از این نشست اطلاع نداشت چرا همه معاونین وی در نشست حضور داشتند. حتی معاونین وی در کمیسیون اعلام کردند که وزیر در مسیر حضور در کمیسیون است و تا چند دقیقه دیگر در جلسه حضور می یابد.

وی با بیان اینکه جمع بندی کمیسیون عمران این بود که وزیر راه و شهرسازی نسبت به مجلس بی حرمتی کرد و گزارش خود مبنی بر اصرار نمایندگان بر اعلام وصول استیضاح را به هیئت رئیسه تحویل داد، گفت:  متاسفانه وزیرروز دوشنبه 11 بهمن ماه به هیئت رئیسه نامه نوشته و اعلام کرده که به جلسه کمیسیون دعوت نشده و تاسف بار تر اینکه هیئت رئیسه مجلس هم این ادعای غیرواقعی وزیر را پذیرفت.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر تاکید کرد: هیئت رئیسه مجلس بجای اعلام وصول استیضاح، آنرا مجددا به کمیسیون عودت داد که این اقدام مباعث شرمساری است و نمونه دیگر از مقاومت و کارشکنی هیئت رئیسه در برابر این خواست قانونی نمایندگان است.

بیگی با بیان اینکه برخی از آقایان تمایل ندارند تا استیضاح این وزیر در صحن مجلس مطرح شود و به همین دلیل مرتب به دنبال تعویق استیضاح هستند، افزود: برخی ازآقایان در هیئت رئیسه مجلس معتقدند که چون ماههای آخر دولت است، استیضاح وزیر به صلاح نیست. اما حقیقت آن است که به دلیل وابستیگی فامیلی آخوندی با برخی از آقایان، آنها مانع این استیضاح می شوند.

وی با اشاره به معطلی 2 ماه و نیم استیضاح در کمیسیون عمران مجلس گفت: عدم برگزاری جلسه از سوی کمیسیون عمران بین نمایندگان متقاضی و وزیر، متاثر از فشار هیئت رئیسه مجلس بود و حتی وقتی نامه 50 نماینده مبنی بر برگزاری هر چه سریعتر این نشت به هیئت رئیسه مجلس هم تحویل شد، باز شاهد تعویق و تاخیر این استیضاح هستیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: نمایندگان از عملکرد این وزیر راضی نیستند و قطعا وی با استیضاح عزل و از سمت خود برکنار می شود.

پنجم آذر در پی تصادف قطار سمنان - مشهد با قطار تبریز - مشهد در ایستگاه هفت خوان سمنان 49 مسافر زائر امام رضا(ع) در آتش سوختند و جزغاله شدند.

روز یکشنبه 14 آذر طرح استیضاح این وزیر با 84 امضا تحویل هیئت رئیسه مجلس و به کمیسیون عمران ارجاع شد.

هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون عمران اکنون 75 روز است که این طرح را معطل کرده و بررسی آنرا به تاخیر انداخته است.

کمیسیون موظف بود ظرف 10 روز نشستی میان نمایندگان متقاضی استیضاح و وزیر برگزار و نتیجه را به هیئت رئیسه مجلس اعلام کند.