لوکس‌ترین زندان‌های جهان به روایت تصویر

 زندان‌های کشور انگلیس با فراهم کردن امکانات گوناگونی برای زندانیان، این محیط را حتی از خانه‌ آنها لوکس‌تر و مجلل‌تر کرده است. 

در این زندان ها، امکاناتی نظیر زمین تنیس، تلویزیون و کامپیوتر و دسترسی به بعضی از سایت‌ها در اختیار زندانی‌ها قرار می‌گیرد.

زندان‌های این کشور از خانه‌های زندانیان آن لوکس‌تر است و امکاناتی که آنها هیچ وقت در خانه خود نداشتند برایشان فراهم است. در زندان «بروین» زندانیان به جای "سلول" در "اتاق" نگهداری می‌شوند. در اتاق زندانی‌ها گوشی تلفن قرار داده شده و آنها هر موقع مایل باشند می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، نگهبانان موظف هستند پیش از ورود به اتاق‌ها در بزنند.

این زندان‌ها سیاست «تغییر رفتار با تشویق نه با تنبیه» را در پیش گرفته‌اند و به همین منظور بیش از 212 میلیون پوند هزینه کرده‌اند. 

زندان «اچ ام پی» نیز امکانات ورزشی مختلفی را در اختیار زندانی‌ها قرار داده است. یک مجموعه ورزشی کامل در این زندان وجود دارد که شامل زمین تنیس، سالن بدنسازی و دیوار صخره نوردی است. هم‌چنین کتابخانه بزرگ با تنوع کتابی خوبی نیز در نزدیکی سالن ورزشی این زندان قرار دارد. 

دو زمین فوتبال با امکانات کامل در اختیار زندانی‌ها قرار گرفته و یکی از مربیان انگلیسی نیز برای تمرین دادن آنها به طور مرتب به این زندان سر می‌زند.

در زندان دیگری نیز زندانیان می‌توانند منوی غذایی خود را چک کنند و آنچه که میل دارند را سفارش دهند.

زندان‌های این کشور از بعضی از ساختمان‌ها و آپارتمان‌های محل سکونت شهروندان لوکس‌تر است و امکانات رفاهی ویژه‌تری در اختیار می‌گذارد. 

اساس این زندان‌ها بر پایه عدم تکرار جرم صورت گرفته توسط مجرمین آنها است.