مردم مدعیان پاکدستی در شورای شهر را بشناسند

به گزارش افکارنیوز، برخی اعضای اصلاح طلب شورای شهر بر اساس اسناد مشخص شده یا از رانت استفاده کرده اند و یا کوچه خواری کرده اند.

با جستجو در سایت سازمان تامین اجتماعی می توان دید که سرخو عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی است و از هر دو شغل خود حقوق می گیرد.

غلامرضا انصاری عضو دیگر اصلاح طلب شورای شهر تهران که پیشتر هم سفیر ایران در روسیه بوده در ترکیب هیات مدیره شرکت دولتی خانه سازی ایران حضور دارد که این شرکت در آبان ماه 1347 با هدف ساخت و ساز واحدهای مسکونی ارزان قیمت برای کارگران و کشاورزان و با سرمایه گذاری مشترک بانک رفاه کارگران و صندوق تامین اجتماعی تشکیل و پس از مدت کوتاهی تمامی سهام شرکت به سازمان تامین اجتماعی منتقل شده است.

محمد سالاری نیز یکی دیگر از اعضاء اصلاح طلب شورا است که  در پروژه های متعدد ساختمانی، شراکت داردکه طبق اسناد سالاری در سال های اخیر در 13 پرونده ساختمانی فعالیت داشته که البته در سال های عضویت او در شورای شهر تهران نیز این مسائل ادامه داشته است. 

وی در دهه اخیر در مناطق 4، 8 و 13 شهرداری تهران، 13 پروژه ساختمانی داشته که زیربنای این پروژه های ساختمانی از هزار متر تا 15800 متر می رسد.

محمد حقانی دیگر عضو اصلاح طلب شورای شهر است که بر اساس اسناد در ملکی در منطقه قیطریه، زنجیره ای از تخلفات را مرتکب شده و از اعمال نفوذهایی استفاده کرده است که رقم آنها به حدود 429 میلیارد ریال می رسد. این ملک 1700 متری به آدرس خیابان  قیطریه، خیابان فاطمیه، کوچه مهر 4 واقع شده است.

طبق این اسناد، متراژ مفید مسکونی طی چند مرحله از 4173 متر به 6936 افزایش پیدا کرده و مجموع میزان افزایش متراژ مسکونی 2863 متر است. قیمت هر متر آپارتمان نوساز در منطقه قیطریه با ویژگی های موجود این ملک، رقمی بین 15 تا 20 میلیون تومان می باشد. اگر حداقل این مبلغ یعنی 15 میلیون تومان را در میزان افزایش متراژ مفید مسکونی یعنی 2863 متر ضرب کنیم رقم 429.450.000.000 (یعنی 429 میلیارد ریال) به دست می آید. در واقع مالک با اعمال نفوذ در این پرونده، حداقل 420 میلیارد ریال تصاحب کرده است. قابل ذکر است که این رقم فقط مربوط به یک ملک آقای محمد حقانی است.

این نمونه های کوچکی از رانت ها و اختلاس های برخی اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران است که اسناد آنها در رسانه ها منتشر شده است.

این در حالی است که پس از حقوقهای نجومی اصلاح طلبان به فکر راه چاره بودند که املاک نجومی را مطرح کردند اما پرونده املاک نجومی پس از بررسی ها توسط قوه قضائیه مشخص شد دروغی بیش نبوده و اصلاح طلبان با ادعای دروغ سعی داشتند اصولگرایان شورا را زیر سوال ببرند .

با مشخص شدن اسناد پرونده های اصلاح طلب شورای شهر مردم هستند که می توانند قضاوت کنند که چه کسانی مدعی پاکدستی در شورا هستند.