برانکو: طاهری باید پاسخگو باشد

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری بعدازظهر امروز خود که در محل ورزشگاه شهید کاظمی برگزار شد به آخرین وضعیت تیمش برای رویارویی در دربی اشاره کرد و در مورد شرایط این دیدار هم صحبت کرد.

خوشحالم استقلال به شرایط خوبش برگشت
برانکو صحبت هایش را با تبریک به استقلال شروع کرد و گفت: ابتدا تبریک می گویم به استقلال و منصوریان به خاطر صعود به مرحله گروهی. امیدوارم هر چهار نماینده ایران موفق باشند. ضمن اینکه خوشحالم که استقلال به شرایط خوب خود بازگشته و امیدواریم که بتوانیم بازی خوبی را مقابل آنها ارائه دهیم.

سروش رفیعی هنوز کمر درد دارد
مشکلی که داریم مصدومیت دو بازیکن اوکراینی تیم است. خوشبختانه ربیع خواه تمرین با تیم را شروع کرده است. سروش هم امروز برای عکس برداری از کمر خود رفته و در بازی با تراکتور به دلیل ضربه ای که به کمرش خورد احساس درد می کند.

چه برنامه ای برای مهار بازیکنان تاثیرگذار استقلال دارید؟
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که استقلال معمولا در بازی های بزرگ تک بازیکنان را مهار می کند آیا شما برنامه ای برای این حرکت استقلالی ها دارید؟ گفت: باید بگویم دیروز استقلال از السد خیلی بهتر بود و تکرار می کنم بعد از همه این ها دربی در پیش است. این هم یک شیوه تاکتیکی است که بتوانید یک بازیکن را مهار کرده و تاکیتیک خود را پیاده کنید. هم دربی شرایط خاص خود را دارد و هم نتایج مشخص نیست. بازیکنان تصمیم می گیرند که در ۹۰ دقیقه چه اتفاقی رخ دهد و ربطی با اختلاف در جدول و اختلاف امتیاز ما و آنها ندارد.

دربی نه مصدومیت می شناسد نه خستگی
وی در مورد اینکه بازیکنان استقلال پس از بازی برابر السد خسته هستند گفت:  دیدید که امروز تمرین سختی داشتیم. پنجروز تا دربی مانده و زمان کافی برای استراحت دارند اما همان طور که گفتم دربی نه مصدومیت می شناسد نه خستگی و سرحال نبودن، همه دوست دارند در این بازی حاضر و برنده باشند.

طاهری باید پاسخگو باشد
وی در مورد جلسه ای که بازیکنان پرسپولیس برای مطالباتشان با طاهری داشتند گفت: این را باید آقای طاهری پاسخ بدهند. طبیعی است که دوره سختی را پیش رو داریم. سه بازی سخت با استقلال، سپاهان و الهلال. طبیعی است که همه ما علاقه داریم همه مشکلات را حل کنیم و طبیعی است که بازیکنان هم دوست دارند همه جزییات را بدانند چرا که آنها برای فوتبال زندگی می کنند و این مباحث طبیعی ترین موضوع میان باشگاه و بازیکنان است. 

چه کسی می گوید تمرین نکردند؟
وی در مورد اینکه چرا بازیکنان روز سه شنبه با تیم تمرین نکردند گفت: چه کسی می گوید تمرین نکرده اند؟ ما با هم عکس گرفتیم و دو گروه بودند که تمرین کردند. دیروز برنامه ما تمرین فعال بود و کار با وزنه. کسانی که بازی کرده بودند برنامه خاص خود را داشتند و دیگران هم همین طور.

تغییرات خاصی برای آسیا نداریم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد حضور تیمش در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گفت: برای این مسابقات انگیزه شخصی ندارم و انگیزه باشگاهی دارم. می دانیم که کار سخت است اما با همین نفراتی که داریم در آسیا حضور خواهیم داشت. از همین نفرات استفاده می کنیم و تغییرات خاصی هم نخواهیم داشت.

هیچ تیمی بازیکن خوبش را نمی دهد
برانکو در پاسخ به این پرسش که فکر می کنید بتوانید بازیکن آزاد خوبی را برای این بازی ها بگیرید؟ تاکید کرد: هیچ تیمی در حال حاضر بازیکن خوبش را آزاد نمی کند و اگر بخواهد این کار را انجام دهد مبلغ زیادی را می خواهد.

حضور شهباززاده منتفی است
سرمربی پرسپولیس در مورد احتمال جذب سجاد شهباززاده گفت: چندین بار گفته ام که درباره اسامی حرف نمی زنم. بازیکنانی داریم که عیب های ما را پوشش می دهند. ما جایی برای بازیکنان بالای ۲۳ سال نداریم و بنابراین حضور شهباززاده منتفی است. آرام طبع نیز بالای ۲۳ سال است و وضعیت خود را نتوانسته حل کند با باشگاه و به تمرینات برگشته است.

تنهایی با منصوریان بازی نمی کنم
سرمربی پرسپولیس در واکنش به این موضوع که طبق آمار او تا به حال نتوانسته منصوریان را شکست دهد گفت: من که تنهایی با منصوریان بازی نمی کنم و استقلال و پرسپولیس با هم بازی دارند. خیلی مهم نیست که من نتوانستم او را ببرم یا نه. او برای باشگاه خودش کار می کند و ممکن است اتفاق دیگری رخ دهد و این بازیکنان هستند که تعیین کننده بازی هستند.

برای جانشین کامیابی نیا چه می کنید؟
برانکو در پاسخ به این پرسش که با  محرومیت کامیابی نیا و بازی با یک هافبک دفاعی آیا ریسک نیست و آیا ریسک استفاده از شهاب کریمی را قبول می کنید؟ بیان داشت: نه همچین کاری نمی کنم و راه حل وجود دارد نگران نباشید. ما به هر حال راه خود را پیدا می کنیم. طبیعی است که جای کمال خالی است اما ما هم متکی به فرد نیستیم و جانشین او را پیدا می کنیم.

نتیجه دربی به هیچ چیز ارتباط ندارد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد پیش بینی اش از نتیجه دربی گفت: گفتم در دربی گزینه برنده وجود ندارد و مهم نیست کدام تیم کجای جدول است و اگر یادتان باشد دو سال پیش استقلال با قلعه نویی برای قهرمانی می جنگید و ما برای بقا اما بعد یک هیچ برنده بازی شدیم. باز هم می گویم هم استقلال هم ما ۵،۶ برد پشت سر هم داریم.