دادستانی به ابهامات مطرح شده در خصوص اعضای شورا رسیدگی کند

در جلسه روز سه شنبه مورخ 19 بهمن 95 شورای اسلامی شهر تهران اتفاق‌هایی رخ داد که ما را برآن داشت تا با محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران به گفتگو بنشینیم.

ماجرای دیروز شورای شهر چه بود؟

پیرهادی: دیروز در شورای شهر اتفاقاتی افتاد که باز هم چهره واقعی برخی اعضا شورا هویدا شود.
بی اخلاقی و بی ادبی برخی برای همگان مشخص شد و مردم دیدند که آنها به جای پاسخ به یک سؤال و شبهه چگونه به هم ریختند و از دایره ادب خارج شدند.

روز گذشته اعلام کردید 170 میلیون تومان از شهرداری تخفیف گرفتید. توضیح می‌دهید این تخفیف بابت چه چیزی بوده؟

پیرهادی: بنده 14 سال در قسمت‌های مختلف شهرداری تهران مشغول به خدمت بودم و دقیقا مثل سایر  کارکنان شهرداری و ادارات دیگر در کشور عضو تعاونی مسکن شدم.

تعاونی از بنده طی چند سال مبلغ 529 میلیون تومان دریافت کرد که بنده با مشارکت یکی از همکارانم این وجه را تأدیه کردیم چون امکان پرداخت فردی برایم نبود. بعد از حدود 4 سال، تعاونی ملکی را به ما معرفی کرد که با توجه به مابقی مبلغ درخواستی، حدود 170 میلیون تومان تفاوت قیمت وجود داشت یعنی حدود 15 درصد پایین تر از قیمت عرف که می‌توان گفت تعاونی ما موفق عمل نکرد.
یعنی واقعا از نظر اقتصادی بلوکه کردن این مقدار پول در این زمان اصلا به صرفه نبود ولی کاری بود که انجام داده بودیم.

علاوه بر این، اطلاعات دیگر مبنی بر وقفی بودن و اقاله ملک و جابجایی با یک جای دیگر که بعدها متوجه شدیم ریشه آن هم بنیادی است ارزش اقتصادی آن را کاست به قدری که رقم 170 میلیون تومان هم محقق نشد که آن هم قصه جالبی دارد.

هرچند که تعاونی مبلغ 25 میلیون بابت حق تعاونی برداشت ضمنا عضویت در تعاونی و پرداخت وجه قبل از شورای شهر بوده و به دروغ گفتند در زمان شورا بوده است.

در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که شما دو شغله بوده‌اید؟

پیرهادی: بنده 5 سال با افتخار در بسیج مسئولیت داشتم و در زمان عضویت شورا از بسیج ریالی هم حقوق و  مزایا نگرفته‌ام و اعلام کردم در زمان تصدی شورا، هیچ امتیازی از شهرداری به هیچ عنوان نگرفته‌ام و به دادستانی نوشتم و گفتم اگر تهمت و دروغ اینها ثابت شد چند برابر جریمه ام کنید.

ضمنا در زمینه واگذاری املاک، خود ما درخواست کردیم قوه قضاییه بررسی کند چرا که به زعم ما هتک حیثیت صورت گرفته و ما متضرر شدیم و نتیجه هم هر چه باشد، ما حتما تمکین می‌کنیم.

ولی تقاضای ما این است که ابهامات راجع به سایر اعضا نیز با همت عالی دستگاه قضا پیگیری شود. الان اسنادی منتشر می شود که بنده وقتی می بینم تعجب می کنم رانت های نجومی و نفوذهایی در شهرداری کرده اند که مدیران ارشد شهری هم مطلع نبودند.
مشکل کار این است که وقتی عضو شورا شدند از برج سازی و بساز و بفروشی دست نکشیدند.

الان رانت یک عضو شورا برابری می‌کند با کل پروژه املاک. رقم‌های اعلامی از چند میلیارد گذشته به کوچه و باغ و پارکینگ هم رحم نکردند. جا دارد دادستانی با کارگروه ویژه ای رسیدگی کند.

شما ببینید وقتی با یک فشار و نفوذ یک نماینده شورا 236.5 متر پارکینگ در خیابان دربند (که البته دیروز به اشتباه 176 متر اعلام شد) تبدیل به مسکونی می‌شود و حتی حکم و رای ماده 100 هم اجرا نمی شود و مردم برای یک کسر پارکینگ در شهرداری مشکل دارند اینجا نفوذ و رانت نجومی هست.

وقتی دو عضو شورای شهر در تأمین اجتماعی هیأت مدیره هستند و خارج از حق الجلسه شورا حقوق و پاداش ده‌ها میلیونی می‌گیرند و کسی کاری به کارشان ندارد و دم از سلامت می‌زنند واقعا چه باید کرد؟

اما همه تلاش اینها با اتهام زنی به دیگران و سیاسی کاری در امپراطوری شبکه‌های اجتماعی و خبری که درست کردند برای رفع بر ملا شدن وضعیت خودشان است.
وقتی حرف‌های ما در رسانه و شبکه‌های اجتماعی اصلاح طلب، سانسور می‌شود نتیجه‌اش می‌شود که افراد رانت خوار بتازند.

فساد و رانت برای هر گروه و دسته‌ای بود باید البته مستندا و قابل اثبات به اطلاع افکار عمومی برسد.

وقتی اسناد تخلف اینها در رسانه‌ها منتشر شد تازه فهمیدم آقای ابطحی مسئول دفتر و معاون رئیس جمهور اصلاحات که گفته لیست اصلاح طلبان شورای شهر با پول بسته شده و اگر اصلاح طلبان کمیته انضباطی داشتند، کسانی که لیست شورای شهر را بنام اصلاح طلبان با معیارهای مالی و ضوابط زشتی نوشتند، ماخذه می‌کردند یعنی چه.