بریتانیا اعتقادی به برگزاری همه پرسی دوم ندارد

 نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از انتشار گزارش هایی درباره آماده شدن اسکاتلند برای برگزاری همه پرسی دوم استقلال از بریتانیا، سخنگوی دولت لندن تاکید کرد که بریتانیا بر این باور نیست که یک همه پرسی دوم در خصوص استقلال اسکاتلند باید برگزار شود.

گمانه زنی ها در این باره افزایش یافته است که نیکولا استورژن وزیر اول اسکاتلند به زودی تمایل خود را برای برگزاری همه پرسی مجدد استقلال اسکاتلند اعلام خواهد کرد.

سخنگوی ترزا می تصریح کرد: ما معتقد نیستیم که یک همه پرسی دوم باید برگزار شود. یک همه پرسی قبلا برگزار شده، آن همه پرسی شفاف، قاطع و قانونی بوده است و دو طرف توافق کرده اند که از نتایح همه پرسی تبعیت کنند.

نظرسنجی موسسه "بی ام جی" که برای روزنامه هرالد اسکاتلند انجام شده، حاکی است که 49 درصد اسکاتلندی ها از استقلال این کشور از بریتانیا حمایت می کنند و 51 درصد آنها همچنان مخالف جدایی از پادشاهی متحد هستند.

نظرسنجی مشابهی که ماه گذشته انجام شد، نشان می داد که تقریبا 45.5 درصد اسکاتلندی ها از استقلال این کشور حمایت می کنند و 54.5 درصد نیز مخالف این مساله هستند که این ارقام مشابه نتایج همه پرسی سال 2014 میلادی بوده است.

پارلمان اسکاتلند نیز طرح ترزا می نخست وزیر بریتانیا برای خروج از اتجادیه اروپا را در یک رای گیری نمادین و غیر الزام آور، رد کرده است.