باران و برف در راه است

احد وظیفه؛ درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور، اظهار کرد: از امروز چهارشنبه تا اوایل وقت روز پنجشنبه پایداری نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت سبب افزایش آلاینده‌های جوی خواهد شد.

وی ادامه داد: از عصر روز چهارشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی در سواحل غربی خزر شاهد ابرناکی و بارش‌های پراکنده باران، برف و وزش باد شدید خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور  تصریح کرد: همچنین با ورود یک سامانه بارشی در بخش‌های از غرب کشور ابرناکی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه روز پنجشنبه شدت بارش‌ها در غرب کشور ایجاد خواهد بود، گفت: گستره این بارش‌ها که ناشی از سامانه بارشی جدید است رفته رفته شمال و غرب، سواحل خزر و به‌ تدریج دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور را فرا می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در روز جمعه بارش‌های باران و برف به‌ تدریج به شمال شرق گسترش می‌یابد و از شدت بارش‌ها در مناطق غربی ایران کاسته می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در روز پنجشنبه با افزایش سرعت باد در مناطق جنوبی کشور و  جنوب عراق شاهد تشکیل توده‌ای از گردوخاک و انتقال آن به جنوب غرب کشور هستیم.

وظیفه از  مواج بودن دریای خزر در روز پنجشنبه و جمعه خبر داد و تاکید کرد: مسافرانی که قصد عزیمت به استانهای شمالی را دارند باید به هشدارهای لازم در خصوص عبور و مرور از جاده‌های کوهستانی و استفاده از ساحل دقت کنند.

وی  شهرکرد با 12 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس را با 26 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران در گرمترین لحظات به 12 درجه بالای صفر رسید که نسبت به روز گذشته شاهد افزایش دما بوده‌ایم.