انتقاد کارشناس فوتبال از ضیافت سرخابی ها قبل از دربی

امیر حاج‌رضایی ، در مورد دربی 84 بین دو تیم پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: پرسپولیس فصل درخشانی را سپری کرده که ضمن ارائه بازی‌های زیبا و بابرنامه نتایج خوبی هم کسب کرده است. برانکو وهمکارانش توانسته‌اند شور و نشاط را به هواداران پرسپولیس بیاورند و در واقع آنها با بازی‌های خوبشان هواداران را به وجد می‌آورند. استقلال هم به شرایط خوب گذشته‌اش برگشته است و با وجود مشکلاتی که در نقل و انتقالات و مسائل مالی برایش پیش آمده اما بازی‌های خوبی را در هفته‌های اخیر به نمایش گذاشته است و جوانان این تیم شرایط خوبی را رقم زده‌اند. این مسائل نوید دهنده یک بازی زیباست که می‌تواند به سود فوتبال ملی ما باشد. از دل این مسابقه می‌تواند بازیکنانی بیرون بیاید که به تیم ملی دعوت شوند و در دو بازی حساسی که در مقدماتی جام جهانی در فروردین 96 داریم به ما کمک کنند. 

 

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: این حرف‌هایی که زدم یک روی سکه است و روی دیگر سکه این است که حساسیت‌های زیاد مسابقه و تقابل‌هایی که دو باشگاه در تاریخ هم داشتند باعث شود فوتبال در دربی 84 قربانی شود و بحث محافظه‌کاری و احتیاط را دو تیم در دستور کار خود قرار دهند که امیدوارم این گونه نباشد و ما شاهد یک دربی ناب و جذاب باشیم. عملکرد دو تیم در بازی‌های گذشته می‌تواند نویدبخش این باشد که یک دربی کم‌سابقه را ببینیم. گفتن این جمله کلیشه‌ای که دربی هم فقط سه امتیاز دارد را اصلاً قبول ندارم.

 

حاج رضایی با اشاره به برگزاری ضیافت مشترک دو تیم استقلال و پرسپولیس، عنوان کرد: نمی‌دانم ناهار یا شام مشترک دو تیم با هم خورده بودند که حتماً تصمیم‌گیرندگان برگزاری این مراسم منطق خود را دارند و قابل احترام هم است اما در هیچ جای دنیا چنین مراسمی قبل از یک بازی حساس برگزار نمی‌شود. فوتبال یک نبرد و جنگ است نه نبرد به معنای کتک‌کاری و بزن بزن بلکه نبرد و جنگ با قواعد خود فوتبال، برگزاری میهمانی مشترک با روح فوتبال در تناقض است. برپایی ضیافت مشترک خاطراتی که از گذشته در مورد این دو تیم در ذهن ما رسوخ کرده بود را دوباره به جریان می‌ اندازد. این اتفاقات در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود و فقط در فوتبال خودمان چنین مراسمی را می‌بینیم. 

 

وی افزود: مربیان دو تیم در همه جای دنیا قبل از مسابقه با هم دست می‌دهند اما با سوت آغاز بازی دو تیم با هم نبرد می‌کنند و در پایان بازی هم دوباره با یکدیگر دست می‌دهند. شاید برگزارکنندگان ضیافت مشترک پرسپولیس  و استقلال فکر کرده‌اند این میهمانی می‌تواند فوایدی داشته باشد اما این اتفاقات در فوتبال مدرن هیچ جایگاهی ندارد. امیدوارم ذهنیت‌های ایجاد شده به خاطر میهمانی مشترک دو تیم دور از واقعیت باشد و شاهد یک مسابقه جذاب و دیدنی باشیم.