آب شهر تهران هیچ‌گونه آلودگی ندارد
محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر آلودگی آب شهر تهران، اظهار داشت: در این خصوص بارها با وزارت بهداشت و درمان جلسه گذاشتیم اما این سازمان اعلام کرده که آب هیچ‌گونه آلودگی ندارد.

 

وی با بیان‌ اینکه امکان دارد در برخی از مناطق نیترات آب بالا باشد، افزود: اما این موضوع مربوط به کل شهر تهران نیست.

 

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در بسیاری از مسائل از استانداردها دور شده‌ایم، گفت: بدون شک عواقب این دور شدن‌ها را در آینده شاهد خواهیم بود.

 

حقانی به آلودگی سبزیجات شهر تهران اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارشی که از وزارت بهداشت و درمان و بازدید کمیسیون سلامت و محیط زیست از آزمایشگاه‌های سازمان آب و فاضلاب شهر تهران انجام شد، متوجه شدیم که سبزیجات آلودگی ندارند.

 

وی ادامه داد: مرجع تشخیص آلودگی تنها وزارت بهداشت و درمان و همچنین سازمان آب و فاضلاب شهر تهران هستند که آن‌ها نیز اعلام کردند سبزیجات هیچ‌گونه مشکلی ندارند.

 

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: واقعیتی وجود دارد و آن هم این است که به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از آب سفره‌های زیرزمینی تا حدودی از استانداردها دور شده‌ایم.

 

حقانی اضافه کرد: در فصل تابستان برداشت از آب سفره‌های زیرزمینی و تحت‌الارضی 40 تا 50 درصد بیشتر می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که درصد نیترات آب بالا برود و آلودگی نیز افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه با احداث و تکمیل شبکه‌های آب و فاضلاب شهر تهران لطمه‌ای از تزریق آب به سطوح پایینی زیر زمین وارد می‌شود، گفت: از نظر بهداشتی، برداشت آب از شبکه آب و فاضلاب بهتر از برداشت سطوح زیرین زمین است.