مسئولان باید در خصوص داوران دوتابعیتی جشنواره فیلم فجر پاسخگو باشند

گروه سیاسی- نصراله پژمانفر نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به انتشار خبر حضور پنج دوتابعیتی در هیئت داوری جشنواره فیلم فجر گفت: آنچه مهمتر و قبل از همه در خصوص جشنواره فیلم فجر باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع محتوای فیلم هاست که آیا این فیلم ها با فرهنگ، اعتقادات، مذهب و تفکرات ما همخوانی دارد یا نه.

وی افزود: مشکل جشنواره فیلم فجر، موضوع سیمرغ ها و دوتابعیتی داوران نیست گرچه این مسائل هم مهم است و باید آنها را بررسی کرد اما فیلم هایی که همیشه از رنگ و بوی تلخی و افسرگی دارند و خارج از حقیقت هستند و همچنین با اعتقادات، دین و فرهنگ ما مغایرت دارند بسیار مهمتر هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: سوال این است که آیا فیلم ها با چنین محتوایی مجوز گرفتند، اگر مجوز دارند، دستگاهها و نهادهایی که به اینگونه فیلم ها مجوز تولید می دهند، مورد سوال هستند.

پژمانفر افزود: چرا باید مجوزهایی داده شود تا فیلم هایی که محتوایی منفی دارند و فضای تاریکی از جامعه به تصویر می کشد و همچنین زنان را بدبخت نشان می دهند، ساخته و تولید شوند.

وی با تاکید بر اینکه محتوای جشنواره مناسب نیست و باید این فکر اساسی در این خصوص شود، تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر که در دهه پیروزی انقلاب برگزار می شودباید به سمت امیدآفرینی، نشاط ، شادابی و ایجاد روحیه انقلابی و اعتقادی در بین اهالی سینما و مردم باشد و به سمت حل مسائل و مشکلات مردم و نظام پیش برود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در کنار این مسائل، باید به موضوع داوری جشنواره و اینکه افرادی بعنوان داور انتخاب شدند که دوتابعیتی هستند هم توجه کرد.

پژمانفر افزود: خبر حضور پنج داور دوتابعیتی باید مورد بررسی قرار گیرد و اگر این خبر صحت داشته باشد آقایان باید در این خصوص پاسخگو باشند که چرا چنین افرادی بعنوان داور انتخاب شدند.

 وی تصریح کرد: البته این موضوع در کمیسیون فرهنگی مجلس هم قابل پیگیری است.