پاسخ پیوس به ادعای کی روش درباره پرسپولیسی ها

فرشاد پیوس درمورد دربی 84 پایتخت بیان کرد: دربی شرایط خاصی دارد. بازیکنان پرسپولیس نسبت به حریف باتجربه تر هستند. از طرفی با توجه به اختلاف 13 امتیازی 2 تیم، شاگردان برانکو از لحاظ روحی و روانی هم وضعیت بهتری دارند. آن ها نشان داده اند می توانند به راحتی هر حریفی را شکست دهند و از موقعیت های خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی افزود: از طرفی استقلال هم در هفته های اخیر وضعیت خوبی داشته و پس از برتری مقابل السد و صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا انگیزه زیادی برای دربی دارد. به هر حال شرایط این بازی به گونه ای است که هر تیمی از موقعیت های خود بهتر استفاده کند و از لحاظ بدنی وضعیت بهتری داشته باشد، شانس بالایی برای پیروزی دارد.

پیوس درباره اظهارات علی رضا منصوریان مبنی بر این که استقلال درصورت برتری در دربی قهرمان می شود، تصریح کرد: با توجه به این که 2 تیم برای کسب سه امتیاز به این بازی می آیند، انتظار دارم دیدار جذابی پیش رو داشته باشیم. البته قهرمانی پرسپولیس ارتباط چندانی به نتیجه دربی ندارد و شک نکنید این تیم در فاصله سه هفته به پایان لیگ، قهرمان می شود. با این وجود بازیکنان پرسپولیس نباید حریف را دست کم بگیرند و به حاشیه بروند. 

وی درمورد غیبت کمال کامیابی نیا در این دربی گفت: کمال بازیکن دونده و جنگنده ای است. غیبت این بازیکن در دربی کار پرسپولیس را سخت می کند چرا که در نبردهای میانه میدان می توانست به تیمش کمک کند. وی در بازی با تراکتورسازی کم تجربه عمل کرد و نباید با بازیکن حریف درگیر می شد. حیف است کامیابی نیا در دربی بازی نمی کند. اگر برانکو به صادق محرمی اعتماد و این بازیکن را جایگزین کامیابی نیا در پست هافبک دفاعی کند، غیبت کمال چندان به چشم نمی آید.

پیوس درباره عملکرد سروش رفیعی در پرسپولیس اظهار داشت: با توجه به تهاجمی بازی کردن پرسپولیس حضور پاسور تکنیکی و سربالایی چون رفیعی در ترکیب اصلی این تیم، به سود کل بازیکنان است.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره اظهارات تند کارلوس کی روش نسبت به ملی پوشان پرسپولیس تصریح کرد: وی احساسی حرف زده است. البته شاید آن روزی که گفته بازیکنان پرسپولیس سه کیلو اضافه وزن دارند، حال خوبی نداشته است چرا که آن ها در بازی های اخیر تیم ملی کاملا موثر بوده اند و به کی روش کمک کرده اند.