ساماندهی دست فروشان و میوه فروشان دوره گرد در محله گلابدره

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در خصوص شرایط و وضعیت محله گلابدره واقع در منطقه 1، بیان کرد: در حوزه های مختلف از جمله سلامت، اجتماعی، عمران و... مشکلات شناسایی شده و جهت رفع آنها در اختیار بخش های مربوطه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و رفت و روب معابر از مواردی است که باید مورد توجه معاونت مربوطه در منطقه قرار بگیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی از جمله فروشندگان مواد مخدر در سطح محله، ادامه داد: در این زمینه نیاز است دستگاه های مربوطه ورود جدی را داشته باشند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در محله گلابدره موضوعاتی از جمله جابه جایی تغییر محل اسکان کارگران خدمات شهری از خیابان شکیبایی (گذر اصلی) به محل مناسب تر، احداث فضای سبز در خیابان باغ وزیری، استقرار کانکس های ویژه جمع آوری بازیافت در ضلع جنوبی محله در دست بررسی است.

وی از اتخاذ تدابیر لازم به منظور مناسب سازی مسیرهای ورودی و خروجی برای افراد معلول و کم توان جسمی در محل مد نظر خبر داد و گفت: در این زمینه طرح هایی تهیه شده است و به زودی اجرا خواهد شد.

پیرهادی با تأکید بر حفظ و نگهداشت فضای سبز موجود به ویژه بوستان فرا محله ای گلابدره، ادامه داد: در این بخش باید نظارت مستمری از سوی سازمان مربوطه صورت گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله گلابدره نیز چند مورد در دست بررسی است که از آن جمله می توان به  بررسی امکان احداث ایستگاه تاکسی در چهارراه شهید زبردست، بررسی امکان اصلاح هندسی و تعریض چهارراه زبر دست و بررسی امکان ساماندهی ترافیکی خیابان جعفرآباد (شهید جعفری) به منظور سهولت تردد اهالی و خودروهای امدادی اشاره کرد.  

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تعریض معابر و کوچه ها به منظور مقابله با مخاطرات زلزله،  احداث پارکینگ روباز در قسمت شمالی محله و پارکینگ طبقاتی با مشارکت بخش خصوصی در سطح محله از دیگر مواردی است که در حوزه عمران در دست بررسی است.

 به گفته پیرهادی در حوزه فرهنگی و اجتماعی همچنین بررسی امکان پیش بینی مراکز خدماتی از جمله مراکز خرید در محله،  بررسی امکان بهره برداری ورزشی از سوله واقع در خیابان باغ وزیری و بررسی امکان احداث ساختمان جدید سرای محله در زمین تملک شده به این منظور، جهت ارائه بیشتر خدمات اجتماعی و فرهنگی به شهروندان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در بخش ورزشی نیزاقدامات خوبی در سال های اخیر صورت گرفته است که در همین زمینه برنامه ای جهت توسعه اماکن و فضاهای ورزشی در سطح محله از جمله سالن کشتی و ورزشهای باستانی، زمین چمن مصنوعی، سالن ورزشی چند منظوره در بوستان فرا محله ای در دست بررسی است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بررسی امکان نامگذاری سوله ورزشی به نام شهیدان "برادران اسماعیلی" در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حوزه معماری و شهرسازی چند مورد از جمله تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و همچنین درخواست اعضای شورایاری و هیئت امنا مبنی بر بازنگری در طرح تفصیلی محدوده مورد نظر (محله در پهنه R212 واقع گردیده و سطح اشغال مجاز 40 درصد ) در دست بررسی است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر رفع مشکلات شهروندان در محله گلابدره واقع در منطقه 1، بیان کرد: شورایاران محل درخواست هایی را نیز از سازمان ها و نهاد ها داشته اند که از آن جمله می توان به استقرار پلیس راهور در سطح محله ، استقرار مأموران نیروی انتظامی به منظور تأمین امنیت بوستان فرامحله ای گلابدره وتسریع و تکمیل عملیات حفاری به منظور اتصال به سیستم شبکه فاضلاب شهری اشاره کرد.

پیرهادی در پایان به چند پیشنهاد شورایاری محل در خصوص تغییر نام  چند کوچه، معبراشاره کرد و افزود: تغییر نام کوچه صفری (واقع در خیابان شهید زبر دست) به نام شهید احمد گابله - کوچه پندار (واقع در خیابان شهید زبر دست) به نام شهید ولی الله رفیعی-کوچه شادمهر(واقع در خیابان شهید سعیدی) به نام شهید ناصر اصغری- بن بست ناز 1 (واقع در کوچه شهید بهشتی زاده) به نام شهید حسین رضا ترکمان-بن بست ناز 2 (واقع در کوچه شهید بهشتی زاده) به نام شهید محمدرضا سوری-میدان شناسا به نام شهید مهدی حاج امام-کوچه چوب بری (واقع درخیابان شهید سعیدی) به نام شهید علی حسین زاده به کمیسیون نامگذاری ارسال شده است.