اتصال سیستم آب رسانی شهرک دریا به شرکت آبفا/ احداث دبیرستان دخترانه

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی  در خصوص  محله شهرک دریا واقع در منطقه 21، اظهار کرد: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری باید نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور شستشو و جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و پسماند صورت گیرد.

وی افزایش تعداد مخازن پسماند و توزیع متعادل آن در محله، پیگیری لازم به منظور تأمین روشنایی خیابان ها، کوچه ها و معابر محله و همچنین اقدام لازم به منظور کاهش آلودگی زیست محیطی و صوتی فرودگاه مهرآباد را از دیگر مواردی دانست که باید مورد توجه شهرداری منطقه و ناحیه قرار بگیرد.

پیرهادی افزود: یکی از مواردی که در بحث فضای سبز مورد توجه قرار دارد نظارت مستمر به منظور نگهداری از فضای سبز موجود در سطح محلات است که در محله دریا نیز اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساماندهی و انتقال محل استقرار کارگران به خارج از بوستان سروناز طی مکاتباتی به سازمان مربوطه ارجاع داده شده است.

 رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک در محله دریا نیز مواردی از جمله پیش بینی تخصیص خط تاکسی از محله تهرانسرغربی به محله، امکان تعویض و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، امتداد خط مترو از شهرک اکباتان تا تهرانسر و همچنین مکانیزه کردن  پل های عابر پیاده واقع در سطح محله در دست بررسی است.

وی از بررسی امکان تخصیص خط اتوبوس از یکی از محلات ناحیه یک شهرداری منطقه 21 به میدان آزادی خبر داد و افزود: بررسی امکان تعویض جداول خیابان های اصلی و فرعی و بلوارها، ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت سطح معابر محله نیز در دستور کار قرار دارد.

پیرهادی اضافه کرد: اعضا شورایاری محل در خواستی را مبنی بر نصب دیوار صوتی حد فاصل خیابان مروارید تا خیابان 23 غربی در جنوب محله و غرب محله به منظور کاهش آلودگی صوتی ناشی از تردد خودروها در بزرگراه فتح داشته اند که این موضوع در کمیسیون مربوطه در دست بررسی است.  

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله دریا اقداماتی طی سال های گذشته صورت گرفته است که جهت سرعت گرفتن آنها طرح هایی در دست بررسی است که از آن جمله می توان به احداث استخر به منظور ورزش های آبی و آب درمانی در محله اشاره کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تلاش می شود تا در اعتبارت سال آتی شهرداری، بودجه لازم  به منظور احداث دیوار صوتی حد فاصل خیابان مروارید تا خیابان 23 غربی در جنوب محله و غرب و همچنین بودجه مکانیزه شدن پل های عابر پیاده در سطح محله پیش بینی شود.

پیرهادی همچنین از بررسی امکان تخصیص بودجه به منظور احداث فضاهای ورزشی اعم از استخر در سطح محله، تخصیص بودجه به منظور تعویض جداول خیابانهای اصلی و فرعی و آسفالت کردن معابر و تخصیص بودجه جهت نگهداری فضاهای سبز خبر داد.

وی درادامه با اشاره به اینکه هر یک از دستگاه ها و نهاد ها در محلات وظایفی را به عهده دارند، بیان کرد: امکان ساخت دبیرستان دخترانه با توجه به فضاهای موجود، اتصال سیستم آب رسانی شهرک دریا به شرکت آبفای شهرها و شرکت های غرب تهران در دست بررسی است.