انتخابات ایالتی در هند شروع شد
 روز شنبه، بیش از 13 میلیون نفر از شهروندان هند در نخستین دور از انتخابات مجلس ایالتی این کشور شرکت کردند. این بزرگترین آزمون انتخاباتی برای "نارندرا مودی" – نخست وزیر این کشور – از زمان رسیدن وی به قدرت در سال 2014 است.
 
این انتخابات بزرگ در "اوتار پرادش" – پرجمعیت‌ترین ایالت هند – آغاز شد. این نخستین دور انتخابات برای انتصاب مجمعی است که این ایالت را با 220 میلیون جمعیت اداره خواهد کرد.
 
سه سال پیش، حزب "بهاراتیا جاناتا" – حزب ناسیونالیست حاکم هند – در اوتار پرادش به پیروزی دست یافت. نتایج انتخابات کنونی، موفقیت احتمالی احزاب در انتخابات ملی سال 2019 را رقم خواهد زد.
 
در کل، رای دهندگان در این انتخابات، نظر خود را درباره نخست وزیر هند و حزب وی پس از تصمیم او برای بیرون کشیدن 86 درصد از پول‌های در حال گردش در اقتصاد این کشور اعلام خواهند کرد.
 
3 ماه پیش، نارندرا مودی به منظور پاکسازی اقتصاد هند از درآمدهایی که بر آن‌ها مالیات تعلق نمی‌گیرد و نیز درآمدهای حاصل از فساد و جرم، 86 درصد از اسکناس‌های در گردش را از بازار خارج کرد و به این صورت، زندگی روزمره مردم این کشور را تحت‌الشعاع قرار داد. پس از این تصمیم، سرعت رشد اقتصادی هند نیز کاهش یافت.
 
یک تحلیلگر سیاسی گفت: "نتایج این انتخابات نشان می‌دهد آیا مودی همچنان از پشتیبانی گسترده مردم برخوردار است و یا این محبوبیت رو به زوال رفته است."