به گزارش افكار به نقل از واحد مرکزي خبر، بهروزمرادي در مصاحبه با بخش خبري نيمروز سيما در خصوص اينکه اين رقم واريزي براي يک ماه است يا دو ماه ؟ ، افزود: رئيس جمهور ديروز در سفر به اردبيل اعلام کرد که اولين قسط يارانه همزمان با ميلاد امام هشتم به حساب سرپرستان خانوار واريز مي شود.

وی ادامه داد: امروز عدد را اعلام کردیم که به ازای هر نفر ۸۱ هزار تومان است و بیش از سه سال کار کارشناسی حساب شده روی آن صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه ها افزود: این ۸۱ هزار تومان علی الحساب است و اینکه مربوط به یک ماه، دو ماه، سه ماه و یا حتی چهار ماه است مشخص نیست.

مرادی گفت: اینکه اعلام کنیم این رقم برای چند ماه است، منطق اقتصادی دارد.

وی افزود: اجرای قانون، امری عادی است، قانون هدفمند سازی یارانه ها اتفاق خاصی نیست، زندگی مردم جریان عادی خود را طی می کند و ما اجرای این قانون را، کاری عادی می دانیم و در فرصت مقتضی این را که این مبلغ برای چند ماه است، اعلام می کنیم.

مرادی در خصوص تغییرات در واریز این مبالغ از ۹ استان به سه استان گفت: هیچ مرجع رسمی اطلاع رسانی نگفته بود ۹ استان و این گمانه زنی هایی بود که خبرگزاری ها داشتند ولی از فردا واریز مبالغ در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی آغاز می شود.

وی افزود: در ۲۸ استان دیگر، در ادامه این هفته و هفته آینده مبالغ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه هاگفت: هم اکنون ۸۶ درصد خانوارهایی که فرم اطلاعات اقتصادی پر کرده اند، شماره حساب خود را در اختیار ما قرار داده اند و برداشت ما این است که ۱۴ درصد بقیه منصرف شده اند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که افرادی که تاکنون نتوانسته اند نام نویسی کنند و یا تغییراتی که در شماره حساب دارند، آیا تا پایان این هفته مهلت دارند؟ گفت: اطلاعات تغییرات خانوارها مانند تولد، فوت، ازدواج و طلاق در مرکز آمار ایران راستی آزمایی شده است.

مديرعامل سازمان هدفمند سازي يارانه افزود: از اندک خانوارهايي نيز که حساب هايشان در بانک مربوط تاييد نشده است ، مي خواهيم تا پايان اين هفته به بانک مراجعه کنند و شماره حساب خود را در اختيار سامانه قرار دهند .