کارگران فصلی کارت مهارت دریافت می کنند

رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: راه اندازی سامانه و بانک اطلاعاتی کارگران فصلی و ساختمانی راهی برای توانمند سازی، تهیه بانک اطلاعاتی براساس تخصص و مهارت همچنین ایجاد فرصت شغلی برای این افراد است.

وی ادامه داد:کاهش آمار اشتغال در بیشتر موارد به دلیل نبود مهارت، مدرک تحصیلی یا فضای اشتغال است که با اجرای این طرح فضایی ایجاد شده تا شرکت ها، دستگاه های مختلف، شهروندان و حتی بخش های مختلف شهرداری از جمله معاونت خدمات شهری و فنی و عمران در ساخت و سازها، پروژه های عمرانی و شهرسازی از این نیروها استفاده کنند.

قدیمی تصریح کرد:براساس اطلاعات کسب شده از کارگران، کارت مهارت درجه ١، ٢ و یا ٣ با توجه به نوع مهارت آنها صادر می شود و برای افراد فاقد مهارت نیز دوره های آموزشی و پیشرفته در ١٣ رشته مرتبط برگزار می شود.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در پایان یادآور شد:کارشناسان سازمان خدمات اجتماعی با مراجعه به کارگران فصلی و ساختمانی و تکمیل اطلاعات فردی و تخصصی، میزان مهارت آنها را در سامانه الکترونیکی ثبت می کنند که از جمله فواید آن دسترسی آسان در انتخاب کارگران و نیروهای مورد نیاز در سطوح مهارتی مختلف است.