کلاهی که طرح سلامت سر مردم گذاشت

گروه اجتماعی- اصغر آهنی‌ها در گفت‌وگو با «افکارنیوز» درباره طرح سلامت اظهار داشت: در کشور برای این‌که بتوانیم مساله درمان حل شود، طرح سلامت در کشور پیاده‌سازی شد.

وی افزود: من به جرات می‌توانم بگویم که بعد از اجرای این طرح، سه برابر تعرفه‌های خصوصی را بالا بردند و درصدی را در این تعرفه‌ها به عنوان حق دریافت عوامل ذیربط می‌بینند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار عنوان کرد: این باعث شده که هزینه‌های زیادی ایجاد شود که لازم نیست، چون کار غیرکارشناسی و زودگذر صورت می‌گیرد.

آهنی‌ها تصریح کرد: در حال حاضر طرح سلامت به این شکل که اجرا می‌شود، یک طرح سلامت ناکارآمد است و هزینه‌های سنگینی را برای تامین اجتماعی ایجاد می‌کند.

وی متذکر شد: واقعا طرح سلامت یک بلای خانمانسوز برای صندوق‌ها شده و صندوق‌ها را خالی می‌کند. خدمات خاصی هم به قشر بزرگ کارگری هم نداده است.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار اظهار داشت: به نظر من وزیر بهداشت طرح ناکارآمد و غیرکارشناسی را به مجلس ارائه کرد. مجلس هم این طرح را مصوب کرد.

آهنی‌ها افزود: به نظر من این طرح کلاه گذاشت سر بسیاری و باعث شد عده‌ای حقوق‌های فوق نجومی بگیرند که نامی از آنها نیست.

وی تصریح کرد: من این طرح را بسیار مضر می‌بینم و خواهش می‌کنم جلوی اجرای این طرح با این شکل گرفته شود. یا باید پزشکان استخدام دستگاه‌ها شوند و حقوق متعارف و منطقی داشته باشند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار عنوان کرد: تعرفه‌های پزشکی باید منطقی و درست باشد. ما پول را از اقشار ضعیف جامعه می‌گیریم و به جیب عده‌ای خاص می‌ریزیم.

وی خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم که به سرعت باید این موضوع رسیدگی شود.