قالیباف در طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران تاکید بر شفاف سازی دارد/ برخی طرح را سیاسی کرده اند

محمدرضا ملکشاهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز خطاب به یکی از نمایندگان مجلس که به تازگی اعلام کرده تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در کمیسیون عمران با تعلل و کندی پیش می رود گفت: از پایه و اساس مخالف هستیم که تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شکل و شمایل رفتارهای سیاسی به خود بگیرد و به رسانه ها کشانده شود.

وی با اشاره به اینکه کشور در آستانه انتخابات قرار گرفته و کشیده شدن چنین مباحثی به رسانه ها تنها بر حاشیه های سیاسی کشور می افزاید، تصریح کرد: اگر برخی از نمایندگان منتقد حقیقتا به دنبال تحقیق و تفحص و شفاف سازی از پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران هستند، تا بعد از انتخابات صبر کنند، اما به نظر می رسد در فضای کنونی این خبرسازی ها تنها یک اقدام سیاسی است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس دهم، با یادآوری اینکه شهردار تهران تاکنون بیش از سه جلسه در کمیسیون عمران شرکت کرده و بارها تاکید کرده که امادگی پاسخگویی به سوالات بیشتر را نیز دارد، بیان کرد: نکته حائز اهمیت در سوالاتی که نمایندگان منتقد شهردار از شهرداری پرسیده اند این است که تمامی سوالات به صورت کلی و در چارچوب ضوابط ومقررات پرسیده می شوند.

وی ادامه داد: با وجود آنکه بارها از پرسشگران خواسته ایم اگر سوالاتی خاص دارند به صورت مصداقی بپرسند، اما باز شاهد تکرار همان سوالات کلی هستیم.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: وقتی سوالات به صورت کلی و در حوزه ضوابط و مقررات پرسیده شوند، مثل اینکه شهرداری تهران چگونه املاک را واگذار کرده یا سوالاتی از این دست، شهرداری نیز به صورت کلی پاسخ می دهد، و می گوید بر اساس فلان ضابطه و ماده قانونی.

این نماینده مجلس متذکر شد: اگر نمایندگان پرسشگر به دنبال شفاف سازی هستند باید سوالات مطرح شده را با ذکر مصادیق بپرسند تا به طور جزء نیز پاسخ بگیرند، در غیر اینصورت شاهد دور تسلسلی در این زمینه خواهیم بود.

ملکشاهی افزود: بارها شهردارتهران در جلسات با اعضای کمیسیون عمران محکم ایستاد و سوالات را پاسخ داد و حتی اعلام کرد که حاضرست مدارک بیشتری نیز در صورت نیاز ارائه کنند، به طور مثال ارائه مدارک شهرداران گذشته را که حکایت از تراکم فروشی هادارد نیز به سمع و نظر اعضا برساند، این رفتار نشان از تاکید وی بر شفاف سازی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه یکی از نمایندگان مجلس عنوان کرده است که شهرداری به سوالات 12گانه جدید با وجود گذشت تنها 8 روز از ارسال آن  پاسخ نداده است، گفت: این وظیفه کمیسیون عمران است تا این سوالات را درخواست کرده و به موقع نیز پاسخ ها را دریافت کند. در هر صورت آنچه در روند تحقیق و تفحص از شهرداری تهران مطرح است اینکه ابتدا کمیسیون عمران باید به نتیجه برسد و بررسی های لازمه را انجام دهد.

وی در پایان اضافه کرد: اگر سوالی به کمیسیون واگذار می شود تمامی 23 عضو باید اظهار نظر کنند، به حرف ها گوش دهند و تجزیه و تحلیل کنند و بعد به آگاهی برسند. بی شک این یک روند زمان بر است.