کشف اسناد تکان دهنده در تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت از جلسه ارائه گزارش 7 کمیته هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره این پرونده ،خبر داد.

وی افزود: در این جلسه گزارش کمیته‌های هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و همچنین گزارش ناظر دیوان محاسبات درباره این پرونده استماع شد.

کوچکی ن‍ژاد تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم برخی موارد گزارش شده درباره این پرونده را ماطلاع رسانی کنیم چرا که این موارد می‌تواند ما را در روند کار با مشکل مواجه کند اما اسنادی درباره این پرونده به دست آورده‌ایم که می‌توان گفت تکان دهنده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در ادامه با اشاره به گلایه برخی از اعضای هیات مبنی بر اظهار نظر برخی افراد درباه رقم مفاسد این پرونده بیان داشت: اخیرا برخی از دوستان یک رقم 11 هزار میلیاردی درباره مفاسد این پرونده اعلام کرده‌اند که بنده به عنوان ریاست کمیته مذکور و به دلیل عدم جمع‌بندی‌های لازم، آن را تکذیب می‌کنم چرا که رقم این اختلاس رقم درشتی است.

 

کوچکی‌نژاد با اشاره به تخلفات انجام شده در اساس‌نامه صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد: بر اساس این تخلفات و مشاهدات اعضای هیات مذکور، صندوق به یک صندوق خصوصی تغییر ماهیت داده بود، این در حالی است که فرهنگیان باید سهام‌دار این صندوق باشند.

 

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: قطعا در انتهای بررسی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، اعضای این هیات پیشنهادی به مجلس درباره رفع اشکالات اساسنامه این صندوق خواهند داشت.