پایان عملیات نیروهای ترکیه در الباب سوریه

«خلوصی آکار» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ترکیه تأکید کرد که نیروهای ترکیه در حال پاکسازی مناطق الباب در حلب سوریه هستند.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی به نقل از آکار گزارش داد که وی پس از دیدار با «غانم بن شاهین الغانم» همتای قطری خود اعلام کرده است که عملیات نیروهای ترکیه در الباب سوریه به پایان رسیده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز دوشنبه گذشته گفت که نیروهای این کشور به مرکز شهر الباب رسیده اند و این جنگ نیز در آستانه پایان قرار دارد.

برخی از رسانه های ترکیه از جمله «صاباح» و «ان.تی.وی» اعلام کردند که نیروهای ویژه ترکیه بخش اعظم الباب را تصرف کرده اند و همچنان درگیریها در این شهر ادامه دارد.

وبگاه خبری «عنب» اما اعلام کرد که گروههای وابسته به «ارتش آزاد» سوریه در این شهر هیچ پیشروی نداشته اند و از شمال و غرب 40% از این شهر را در اشغال خود دارند.

منابع خبری وابسته به معارضان نیز روز گذشته اعلام کردند که در جریان بمباران الباب توسط ترکیه بیش از 30 غیر نظامی کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

نیروهای متجاوز ترکیه با کمک تروریستهای وابسته به ارتش آزاد در آگوست گذشته عملیاتی را به بهانه مبارزه با داعش و متوقف کردن گسترش نیروهای کرد در قالب عملیات موسوم به سپر فرات آغاز کردند.