انتقاد یک نماینده از سیاسی کاری حامیان آخوندی

رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره حمایت فراکسیون امید از ابقای مرتضی آخوندی وزیر راه و شهرسازی به‌رغم قربانی شدن 40 مسافر در برخورد دو قطار خط تهران ـ تبریز گفت: یکی از وظایف ذاتی مجلس نظارت است و‌ دو ابزار انجام این وظیفه، سؤال از وزیر و استیضاح اوست.

وی ادامه داد: ‌اینکه ناکارآمدی وزیر راه را به دلایل سیاسی نادیده بگیریم ظلم به مردم است و تا زمانی که وظیفه نمایندگی خود را تحت‌الشعاع سیاسی‌کاری کرده و بر روی بی‌کفایتی و هدر دادن منابع از سوی یک وزیر، چشم ببندیم، کشور توسعه نیافته و از پیشرفت باز خواهیم ماند.

شیران با ابراز تأسف از غلبه یافتن رویکرد سیاسی بر رویکرد کارشناسی در بسیاری از جریانات سیاسی گفت: ما درباره سانحه قطار تبریز ـ مشهد کار علمی و کارشناسی دقیق انجام دادیم که بر طبق آن معتقدیم این حادثه ناشی از سهل‌انگاری، عدم نظارت مسئولان وزارت راه و نیز فقدان استانداردهای اولیه در قطار رخ داده است، از این رو بر استیضاح وزیر راه و شهرسازی اصرار داریم.

وی با اعلام این که در روز استیضاح مطالب متقنی درباره لزوم کنار رفتن آخوندی از وزارت راه و شهرسازی از سوی استیضاح‌کنندگان مطرح خواهد شد، اضافه کرد: آن دسته از نمایندگان مجلس که دغدغه برای بقای وزیر راه دارند ای کاش پاسخگوی این همه مشکلات در وزارت راه هم بودند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: ای کاش حامیان آقای آخوندی جلسه‌ای با لوکوموتیورانان راه‌آهن می‌گذاشتند و درد و دل‌های آنان را می‌شنیدند که برخی از آنان و سایر کارمندان راه‌آهن چهار ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند، در حالی که مدیران راه‌آهن هم حقوق و هم کارانه گرفته‌اند و هم توانسته‌اند منازل سازمانی‌شان را تعمیر کنند.