بازگشت النازشاکردوست به پرده سینما+ عکس

جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام صدرنشینی مجدد فیلم سلام بمبئی برای دهمین هفته متوالی منتشر شد.
 
جدول فروش هفتگی سینمای ایران در هفته گذشته به جز اکران دو فیلم تازه "ماحی" و انیمیشن "مبارک" تغیرر چندانی در خود نداشت و صدر جدول همچنان مثل هفته های گذشته تکرار شد.

از نکات بارز این هفته از سینمای ایران می توان به بازگشت النازشاکردوست به پرده سینما بعد از دو سال اشاره کرد. وی این بار در انیمیشن "مبارک" به سینما بازگشته است. "شاکردوست" به تازگی حضور در جشنواره فیلم فجر با فیلم "خفه گی" را پشت سر گذاشته است.
 

سلام بمبئی
 
فیلم سلام بمبئی این هفته برای دهمین بار در صدر جدول فروش قرار گرفت و با گذر از مرز 13 میلیارد به یکی از مهم ترین رقیب های پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران مبدل شد. این فیلم طی هفته جاری به فروشی معادل 133.705.000 تومان دست پیدا کرد.
 
آخرین ساخته "قربان محمد پور" این هفته با داشتن 84 سینما به فروش معادل 13,078,234,000 تومان رسید و تا به رسیدن به سقف 14 میلیارد بسیار نزدیک شده باشد. این فیلم به تازگی به صورت دوبله در سینماهای تهران اکران می شود.
 
در خلاصه داستان سلام بمبئی آماده است: داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند.
 
محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، دیا میرزا، شایلی محمودی، گلشن گروور و بهروز چاهل در این فیلم به کارگردانی "قربان محمدپور" به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم به زودی به زبان فارسی در ایران اکران خواهد شد.
 

 

هفت ماهگی
 
فیلم هفت ماهگی در ششمین هفته از اکران خود به دنبال موفقیت هفته گذشته در گیشه به فروشی معادل 119.502.000 تومان رسید تا برای ششمین هفته متوالی بتواند از جایگاه دومی خد دفاع کند.
 
آخرین ساخته "هاتف علیمردانی" با داشتن 70 سینما به فروش کلی 2,200,555,000 تومان در هفته دوم دست یافت تا به باشگاه دو میلیاردی ها بپیوندد.
 
بین دو خانواده طبقه متوسط شهری اختلافی رخ می دهد که برای رفع اختلاف ها با نظرهای مختلفی مواجه هستند. این بخش اصلی داستانی است که فیلم "هفت ماهگی" بر اساس آن ساخته شده است.
 
حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، هانیه توسلی، احمد مهران فر، فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری و رضا بهبودی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.
 

 

خانه ای در خیابان چهل و یکم
 
دعواى دو برادر، بحرانى را در خانواده ایجاد می کند. مادر این خانواده و دو عروسش که در سه طبقه یک خانه زندگى می کنند سعى می کنند هرکدام به تنهایى بار مشکلات پیش آمده در زندگیشان را به دوش کشند و این داستان فیلمنامه این فیلم را بوجود آورده است.
 
مهناز افشار، علی مصفا، سهیلا رضوی، سارا بهرامی، آرش مجیدی، علیرضا کمالی، مانی رحمانی، مانیا علیجانی، علیرضا نیکدل، بهناز نادری، بهزاد داوری، جمشید صفری، مجید رحمتی، بابک جعفریه، سارا نجفی و علی‌ سخن‌گو از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.
 
آزیتا ایرایی فیلمنامه این اثر را بر اساس طرحی از حمیدرضا قربانی نوشته و قربانی کارگردانی آن را بر عهده دارد. این فیلم در پنجمین هفته از اکران خود با فروش 58.689.000 تومان یک پله صعود کرده و در جایگاه سوم جدول فروش ایستاد.

"خانه ای در خیابان چهل و یکم" در طی 5 هفته و با داشتن 42 سینما به فروش کلی 720.334.000 تومان دست یافته است.
 

 

چهار اصفهانی در بغداد
 
"چهار اصفهانی در بغداد" پس از 7 هفته و با وجود 51 سینما به فروشی کلی و معادل 1.203.927.000 تومان دست پیدا کرد و هفته گذشته را نیز با 54.064.000 تومان فروش به پایان رساند تا جایگاه چهارم جدول را در اختیار داشته باشد.
 
اکبر عبدی، نسرین مقانلو، قاسم زارع، کیمیا باباییان، ارژنگ امیرفضلی، جعفردهقان، پوراندخت مهیمن بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی می کنند.
 
این فیلم زندگی خانواده اصفهانی را روایت می‌کند که با وجود مشکلات پیش رویشان درگیر جنگ می شوند همین مسئله برای آن‌ها حواشی مختلفی در پی دارد.

 

 

شاباش
 
این فیلم در پنجمین هفته به فروشی معادل 39.181.000 تومان دست یافه و در رتبه 5 باکس آفیس ایران جا خوش کرده است. این فیلم با داشتن 44 سینما به فروش کلی 412.303.000 رسیده و در آستانه نیم میلیاردی شدن به سر می برد.

آخرین ساخته "حامد کلاهداری" به قلم داود خیام بعد از سالها انتظار بالاخره به چرخه اکران رسید. این فیلم که هفته اول خود را نامیدانه سپری کرده بود. این هفته با افزایش چشمگیری در فروش روبرو شد.
 
اکبر عبدی ، کامبیز دیرباز ، رضا رویگری ، سارا خوئینی ها ، الیزابت امینی ، ربیعی مطمئن ، مرجانه گلچین از جمله بازیگرانی هستند که در شاباش نقش آفرینی کرده اند.
 
در خلاصه داستان این اثر آمده است: داستان زندگی حاج احمد عباچی (عبدی) را روایت می کند که پول پیش خانه اش را در عروسی خواهرزاده اش شاباش می دهد.
 

 


فیلم های "وارونگی" با 26,225,000 تومان، "ماحی" با 13.887.000 تومان، "جنجال در عروسی" با 12.826.000 تومان، "مبارک" با 12.257.000 تومان و "ما همه گناهکاریم" با 6.437.000 تومان تومان فروش رتبه های ششم تا دهم جدول هفتگی فروش را در اختیار دارند.