کاهش محسوس دما در کشور از فردا

براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی امروز بارش در جنوب و برخی مناطق شرق، شمال شرق، جنوب شرق، شمال غرب و سواحل غربی خزر ادامه دارد و با ورود سامانه بارشی جدید، بارش‌ها در جنوب تقویت شده و به تدریج به دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و جنوب غرب کشور گسترش می‌یابد.

امروز شدت بارش‌ها در جنوب کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان و هرمزگان به شکل رگبار باران،‌ رعد و برق و وزش باد است و در شمال شرق کشور بارش‌ها به شکل برف و باران ار شدت بیشتری برخوردار است.

از امشب با نفوذ جریانات سرد شمالی سواحل خزر ضمن کاهش دما در استان‌های واقع در سواحل خزر و شمال غرب کشور بارش در این مناطق به شکل برف شدت خواهد یافت و دریای خزر از اواخر وقت امروز و دو روز آینده مواج است.

روز جمعه بارش‌ها در اغلب نقاط کشور ادامه دارد و شدت بارش‌ها در فارس، بوشهر، نیمه غربی هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و شرق یزد خواهد بود که به صورت رگبار باران،‌ رعد و برق و وزش باد شدید است ضمن آنکه فردا در برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات کرمان بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

از روز جمعه تا یکشنبه هفته آ‌ینده در کل کشور به خصوص نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد ضمن آنکه روزهای جمعه و شنبه وزش باد در نیمه شرقی کشور تشدید می‌شود و احتمال گرد و خاک وجود دارد، همچنین کولاک برف در برخی نقاط شمال شرق و  ارتفاعات شرقی کشور رخ می‌دهد؛ سیستم بارشی به تدریج از اواخر روز شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. 

از ساعات پایانی روز جمعه تا اواسط وقت روز یکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است ضمن اینکه روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده دریای عمان مواج خواهد بود.

از جمعه‌شب تا اواسط وقت روز یکشنبه با افزایش سرعت باد شمال غربی حدود 10 تا 15 متربرثانیه ارتفاع موج در خلیج فارس به‌ویژه در قسمت‌های شرقی، مرکزی و تنگه هرمز به 1.5 تا 2 متر می رسد، به‌ویژه روز شنبه ارتفاع موج در خلیج فارس به 2 تا 3 متر خواهد رسید.

از روز شنبه تا یکشنبه با افزایش سرعت باد حدود 10 تا 15 متربرثانیه ارتفاع موج در دریای عمان به 1.5 تا 2 متر می‌رسد.

توصیه می شود طی این مدت تمهیدات لازم جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک در مناطق ذکر شده به عمل آید‌.

آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و اواخر وقت بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود ضمن آنکه روز شنبه نیز آسمان تهران ابری همراه با بارش به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 و صفر درجه خواهد بود. 

فردا اردبیل، ارومیه و تبریز با کمینه دمای 14 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرمتری مرکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 21 بهمن ماه امسال 83.3 میلی‌متر بود، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 138.8 میلی‌متر ثبت شد بنابراین بارش سال جاری 60 درصد بارش سال گذشته است.