مالک هولدینگ وارد گود شد

علی رحمانی در واکنش به اینکه جو افکار عمومی نسبت به تیم و مدیریت باشگاه یاسین پیشرو در قم مثبت نیست، گفت: چرا نباید اینطور باشد؟؛ سال گذشته عملکرد خوبی در تمام تیم‌هایی که داشتیم ارائه دادیم ولی از سال قبل تاکنون کش و قوس‌های فراوانی برای واگذاری امتیاز کامل تیم فوتسال به ما وجود داشته است که همین مسائل موجب شد تا یک هفته مانده به شروع فصل نتوانیم خواسته‌های خود را برآورده کنیم.

 

او ادامه داد: شاید مردم قم بگویند این مسائل بهانه ما برای تیم‌داری نکردن است اما اداره کل ورزش و جوانان استان قم جلسه‌ای گذاشت و طی یک هفته تیم را تشکیل دادیم و آقای حیدریان که مرد بزرگی است، کاپیتان تیم ملی بوده و تجربه زیادی داشت ولی مدت زیادی از فوتسال دور بود را متقاعد کردیم تا هدایت تیم ما را عهده‌دار شود، درصورتی که ایشان می‌توانست چنین ریسکی نکند و تیم پُر ستاره‌تری بگیرد.

 

مدیرعامل باشگاه یاسین پیشرو قم اضافه کرد: وقتی تیم را تشکیل دادیم طی سه هفته اول 9 امتیاز گرفتیم اما همان موقع آقایان کارشناس که قبلا در تیم ما بودند، تماس گرفتند و گفتند در نیم‌فصل باخت‌های این تیم شروع می‌شود و نتایجی در دور برگشت می‌گیرد که سقوط خواهد کرد اما رفته رفته توانستیم تا این لحظه 32 امتیاز کسب کنیم و ششم جدول باشیم.

 

رحمانی با بیان اینکه همان آدم‌هایی که تهدید می‌کردند تیم سقوط می‌کند، الان به دنبال راه‌های دیگری برای ضربه زدن به یاسین پیشرو هستند، ابراز کرد: به طور مثال پسر آقای ناصر شریفی قراردادی دارد که طبق آن ما موظف به پرداخت 100 میلیون تومان هستیم درصورتی که اگر این قرارداد چهار برگی بوده، باید یکی از آن در هیأت فوتبال استان قم باشد اما فقط برگه سفیدش در آنجا است و مبلغی در آن نیست.

 

او یادآور شد: طبق آن قرارداد، باشگاه ماهان تندیس باید 100 میلیون تومان به علی شریفی بدهد اما کمیته انضباطی رای را علیه ما صادر کرده و باید آن را پرداخت کنیم ولی در قراردادی که ما با اداره کل ورزش و جوانان استان قم بسته بودیم، گفتیم کاری با بدهی‌های گذشته نداریم و تیمی را تحویل می‌گیریم که کارهای‌اش را خودمان انجام دهیم تا با شرایط مناسب  به کارش ادامه دهد و نماینده خوبی برای استان قم باشد.

 

رحمانی در خصوص ماجرای کسر امتیاز از این باشگاه به دلیل استفاده غیرمجاز از بازیکن نیز اینطور توضیح داد: آقای شریفی به عنوان مالک ماهان تندیس که اکنون به عنوان یاسین پیشرو فعالیت می کند با همکاری و هماهنگی با آقای کردی، این بازیکن را به عنوان بازیکن آزاد راهی دانشگاه آزاد و تیم حسین شمس کردند. این بازیکن البته در ابتدای فصل در تست یاسین شرکت کرده بود که مورد توجه آقای حیدریان در آن مقطع قرار نگرفته بود. در نیم فصل اما با کنار گذاشتن این بازیکن از دانشگاه آزاد و با اینکه رضایتنامه داشت ما او را جذب کردیم. ما در این دیدارها ارژن، مس سونگون و دانشگاه آزاد را شکست دادیم تا اینکه بحث این مساله به وجود آمد که این بازیکن در تیم امیدهای ماهان تندیس حضور داشته و بعد از کنار گذاشته شدن از دانشگاه آزاد باید به جمع آنها بازمی گشته است.

 

وی ادامه داد: اکنون مساله اینجاست که اولا این بازیکن شرایط حضور در تیم امیدها را با توجه به شرایط سنی از دست داده و ثانیا ما طبق قراردادی که با اداره کل قم داشتیم در زمان واگذاری ماهان تندیس به یاسین پیشرو تمام رده‌ها و فعالیت‌هایش باید به ما واگذار می شد و مسلما با عدم وجود ماهان تندیس این بازیکن باید به جمع ما اضافه می شد. این مساله اما به گونه ای دیگر علیه ما مورد استفاده قرار گرفت و ماهان تندیس با اعلام این موضوع به دانشگاه آزادی که با هدایت حسین شمس تنها 5 امتیاز گرفته بود به دنبال کسر امتیاز از ما بودند.

 

علی رحمانی  در خصوص اینکه چرا علیرغم واگذاری امتیاز آنها این بازیکن را در جمع امیدهای ماهان تندیس می دیدند گفت: همانطور که گفتم با بحث واگذاری تمام فعالیت‌های ماهان تندیس از سوی اداره کل به یاسین پیشرو واگذار شد و ما البته روی رده پایه و امیدها فعالیت نداشتیم. اما اکنون در خصوص کسر امتیاز نمی‌دانم چه خط دهی وجود داشته که اینگونه عمل شود. سازمان لیگ برای این بازیکن کارت بازی صادر کرده و طبق بحث واگذاری فعالیت‌ها او بازیکن تیم ما نیز محسوب می شده اما سوال ما اینجاست که چرا اکنون اداره کل در این بحث ورود نمی‌کند و برای احقاق حق یاسین پیشرو تلاشی صورت نمی دهد.

مدیرعامل یاسین پیشرو ادامه داد: خلاف اینجاست که برخی که خود را حامی ورزش قم می دانند اموال باشگاه را مورد سواستفاده قرار داده اند. باشگاهی که منحل شده بازیکن می فرستد به فلان باشگاه، آن هم بازیکنی که طبق قانون جزو اموال باشگاه ما محسوب می شود. اما بحث دیگری که باید در خصوص آن صحبت کنم مربوط به اعتصاب 8 بازیکن این تیم است. بازیکنانی که بومی قم محسوب می‌شدند و طبیعتا انتظار از آنها بالاتر است با این حال علیرغم دریافت 30 درصد از قرارداد و آماده بودن چک 45 درصدی بخش دیگری از قرارداد شب قبل از دریافت این مبلغ با بهانه‌هایی عجیب اعتصاب می کنند و مطمئن هستیم به خاطر زمین زدن تیم یاسین پیشروی قم بوده و یک تبانی داخل بوده است. من پیش از این گفته بودم که تبانی اما از حرفم اشتباه برداشت شد و برخی تصور دیگری پیدا کردند اما منظور بنده این بود که این تبانی بین بازیکنان خودمان بود تا اینگونه با اعتصاب و تحت فشار قرار دادن تیم باعث زمین خوردن آن شوند. 

 

رحمانی در خصوص پرداخت 100 میلیونی به فرزند مدیرعامل تیم ماهان تندیس نیز اینطور توضیح داد و گفت: شما از این مسائل چه نتیجه ای می گیرید؟ آیا ما به دنبال تیمداری و عملکرد مناسب در لیگ و ورزش نیستیم یا کسانی که منافع‌شان کم شده و اینگونه به روش های مختلف به دنبال این هستند تا به قم ضربه بزنند و به خواسته خود برسند؟ ما 100 میلیون باید به فرزند مدیرعامل سابق پرداخت کنیم، بازیکن تیم ما را به تیم دیگری می دهند، بازیکن بومی پیش از بازی اعتصاب می کند و این در حالی است که تمام مطالبات فصل قبل خود را دریافت کرده اند و مسلما ما در این زمینه کوتاهی نکرده بودیم. ما شرمنده هواداران قمی هستیم اما آنها باید بدانند که برخی به دنبال زمین زدن این تیم و آرزوهای مردم قم هستند. کسانی که خود را از این شهر می دانند و اینگونه کمر به زدن ریشه آن بسته اند و باید بگویم تمام این بلاها از سوی آقای ناصر شریفی بر سر این تیم آورده شده است. 

 

مدیرعامل این تیم در واکنش به این سوال که شنیده می شود مالک هولدینگ یاسین پیشرو قصد تیمداری ندارد اینطور گفت: بله همینطور است. با اتفاقاتی که رخ داده ایشان اعلام کرده اند که در صورتی که اداره کل پیگیر این مسائل نباشند تیمداری نخواهند کرد. ما امتیازات مان را داخل زمین گرفتیم و اکنون ناجوانمردانه آن را خارج از زمین از ما پس می گیرند. به دستور دکتر حسینی، مالک هولدینگ یاسین پیشرو در صورتی که این مساله برطرف نشود قصد تیمداری نخواهند داشت و به شدت بابت ورود به ورزش پشیمان هستند. ایشان صادقانه به دنبال خدمت به ورزش بودند و تا به امروز نیز طبق نتایج و عملکرد یاسین پیشرو علیرغم تمام موانعی که برخی بر سر راهش قرار دادند نشان دادند که اینگونه بوده است اما ما در زمان دفاع از تیم در کمیته انضباطی باید روبروی یکی دیگر از پسران آقای شریفی قرار گیریم و از تیم قم دفاع کنیم و این کاملا عجیب است.