باید برای کمک به مردم خوزستان، اقدام عملی کرد

محسن پیرهادی در خصوص مصوبه اخیر اعضای شورا برای الزام شهرداری تهران به کمک به مردم خوزستان که با دوفوریت و رای حداکثری اعضای شورای شهر تهران در جلسه گذشته این شورا به تصویب رسید گفت: فکر می‌کنم این گونه مشکلات نه فقط در خوزستان، بلکه در هر کجای کشور که رخ دهد باید ما آن را دنبال کنیم.

وی درخصوص علت ورود شورای شهر تهران به مشکلات استان خوزستان گفت: زمانی می‌خواهیم کاری فانتزی در شهری دیگر انجام دهیم، خوب این موضوع به ما مربوط نمی‌شود، اما گاهی موضوع، مسائل حیاتی مردم بخشی از کشورمان است و خدمات اولیه و زندگی عادی مردم دچار مشکل می‌شود، مثل الان که در خوزستان وضعیت و شرایطی سخت ایجاد شده است و شرایط به گونه‌ای است که حتی مقام معظم رهبری هم موضع‌گیری کرده‌اند، خوب باید همراهی کنیم.

پیرهادی افزود: مشکلات مردم خوزستان دردی است که در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی می‌بینیم و می‌شنویم و وظیفه شورای شهر تهران این است که حداقل در این خصوص ابراز همدردی کند تا مشخص شود که دغدغه خوزستان دغدغه مردم تهران هم هست.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به ضرورت اقدام عملی درخصوص مشکل استان خوزستان پرداخت و گفت: اینکه اعلام کردیم شهروند خوزستان هستیم حداقل کار از لحاظ عاطفی است اما باید اقدام عملی هم در این خصوص انجام دهیم؛ بالاخره با وجود مشکلات و هزینه‌های لازم و غیره، تهران شهری ثروتمند است. ممکن است در مقایسه با کاری که باید در خوزستان برای رفع مشکلات انجام شود، کار کوچکی را عهده دار شویم. اما با این وجود همین اقدام بسیار ارزشمند است.

محسن پیرهادی در ادامه گفت: وقتی نام خوزستان به ذهنمان می‌آید، نمادهای متعددی برایمان تداعی می‌شود؛ مقاومت و ایثار و دیگر گذاره‌های ارزشی در ذهنمان می‌آید. حالا برای این مردم، مشکلی پیش آمده و ما باید به ابن موضوع کمک کنیم.

وی درخصوص دلایل بروز چنین مشکلاتی در کشور گفت: ما در تهران و شهرستان‌ها مشکلات مدیریت بحران داریم و به واسطه اینکه پیش‌بینی لازم نکرده‌ایم وقتی قدری باران می‌بارد و یا ریزگردها می‌آیند با مشکل مواجه می‌شویم.

عضو هیات رپیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه عدم وجود زیرساخت‌های لازم و مناسب را موجب بروز چنین مشکلاتی دانست و گفت: برخی از این مشکلات متاثر از عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم بروز می‌یابد. حادثه پلاسکو هم از همین جنس اتفاق است. حادثه پلاسکو می‌گوید که وقتی ایمنی را رعایت نکنید، این اتفاق رخ می‌دهد و تمام حرف در این ماجرا، همین است. ایمنی را اگر رعایت می‌کردیم، پلاسکو آتش نمی‌گرفت و فرونمی‌ریخت.

در ادامه پیرهادی درخصوص برخی دلایل بروز مشکلات برای مردم خوزستان گفت: این عدم آمادگی در مواجهه با بحران هم در حوزه انسانی و شهروندی تعریف می‌شود و هم در حوزه مدیریت کلان؛ دولت آمادگی مواجهه با بحران را ندارد و چنین مشکلاتی را شاهد می‌باشیم.