خانم کارگردان: برای فجر کاندید 5 بخش شدم اما برای یکی هم جایزه نگرفتیم!

ستاره امینیان کارگردان نمایش «مستأجر» اثر رولان توپور که چندی پیش دو اجرا در جشنواره فجر نیز داشت عنوان کرد: این نمایش برگرفته از رمان مستأجر رولان توپور نویسنده فرانسوی است که با بازی مرتضی اسماعیل کاشی، افشین غفاریان، سارا علیا، منا شریفی، سمیرا طلوعی، برنا اعتمادی، سعید اویسی و رحیم نوروزی به صحنه رفت. این نمایش درباره فردی فردی به نام «ترلکوفسکی» است که وارد آپارتمانی می‌شود که مستأجر قبلی آن، زنی به نام «سیمون شول»، خود را از پنجره خانه به بیرون پرت کرده است.

امینیان با اشاره به اینکه سفری برای رتق و فتق کردن کارهای نمایش به پاریس در پیش دارد، افزود: خوشحال بودم که برای فجر کاندید 5 بخش شدم اما عجیبش این بود که حتی برای یکی هم جایزه نگرفتیم نمی‌دانم شاید چنین چیزهایی عادی باشد ولی برای من خیلی عجیب است.

وی همچنین گفت: به هرحال جشنواره با همه اتفاقات خوب و بدش گذشته اما من خودم به شخصه انتظاراتم بیش از این بود، قبلا هم تجربه شرکت در جشنواره تهران ـ مبارک به آن گستردگی را داشتم البته نمی‌خواهم بگویم که کوتاهی از سوی مسئولان فجر بوده شاید کار ما در زمان بدی و موقعیت بحرانی اجرا شد.

امینیان درباره برپایی تور برای جشنواره گفت: تور برای کار ما امکان پذیر نیست من به همان چند اجرا در یک شهر خارجی اکتفا می‌کنم چرا که دکور و شرایط کار ما اجازه نمی‌دهد که بخواهیم تور داشته باشیم، بازیگر نقش اصلی هم زمان زیادی بر صحنه است و شرایط دشواری است.

وی همچنین افزود: قرار بر این است که اجرایمان برای پاریس باشد و این کار ساده‌ای نیست ما در حال رایزنی و تصمیم گیری سالن‌ها هستیم البته بخش اعظم کار برای راضی کردن خانم رولان توپور است چرا که قانون کپی رایت باید رعایت شود و این نویسنده معاصر و خانواده اش باید راضی باشند وگرنه ما حق اجرا نداریم.

امینیان در پایان گفت: بنابراین علاوه بر تأیید مجری و مدیران خارجی، اجازه خانواده و قانون کپی رایت باید انجام شود توپور هم یک نویسنده فرانسوی است و در پاریس حتما باید مجوز داشته باشیم الان رایزنی‌ها را هم انجام دادیم و منتظر دریافت نتیجه هستیم.