وعده ترامپ برای افزایش قدرت نظامی آمریکا

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد از کنگره این کشور بخواهد تا یکی از بزرگترین طرح های افزایش بودجه نظامی تاریخ آمریکا را مد نظر قرار دهد.

در حالیکه ترامپ برای روز سه شنبه این هفته، آماده رویارویی با دولتمردان کنگره آمریکا می شود، از طرح های خود برای تقویت قوای نظامی ایالات متحده سخن گفت که در حال حاضر هم در شمار قدرتمندترین ارتش های جهان محسوب می شود.

البته وی توضیح زیادی درباره طرح خود نداد حال آنکه در هر صورت افزایش بودجه نظامی آن هم در شرایطی که ترامپ قصد کاهش مالیات را دارد، بار سنگینی بر دوش کنگره آمریکا خواهد بود.

ترامپ می گوید طرح به روزرسانی ارتش آمریکا در هر دو بعد دفاعی و تهاجمی انجام می گیرد و شامل افزایش بودجه نظامی در سطح کلان می شود تا به این ترتیب توان دفاعی کشور از همیشه بهتر و برتر شود.

البته رئیس جمهوری تازه کار آمریکا مدعی شد که اصلا قصد توسل به این نیروی نظامی را ندارد چرا که به هر حال کسی هم یارای درگیری با آن را نخواهد داشت. اما به هر حال طرح وی برای تحکیم قوای نظامی، یکی از بزرگترین ها در تاریخ ایالات متحده خواهد بود.

گفتنی است ترامپ پیشتر از لزوم توسعه زرادخانه اتمی آمریکا سخن گفته بود.

وی ادعا کرد: من نخستین کسی هستم که تمایل دارد ببیند هیچ کشوری سلاح اتمی در اختیار ندارد! اما هرگز نمی خواهیم از هیچ کشوری عقب بیفتیم، حتی اگر یک کشور دوست باشد؛‌ ما هرگز نمی خواهیم که در عرصه قدرت اتمی عقب بمانیم.

وی همچنین مدعی شد: شگفت انگیز خواهد بود رویایی که در آن هیچ کشوری سلاح اتمی وجود نداشته باشد؛ اما اگر کشورها می خواهند اینگونه تسلیحات را در اختیار داشته باشند، ما می خواهیم که برتر از همه باشیم.