۲۰۰ میلیارد تومان یارانه مسکن مهر در حساب خزانه‌داری

در حالیکه این روزها سقف تسهیلات مسکن مهر از 30 میلیون به 40 میلیون تومان افزایش یافته و قطعا اجرایی شدن این وام می تواند سرعت زیادی به برخی پروژه‌ها بدهد، خبرها حاکی از این است که دو فقره اعتبار در مجموع به ارزش 200 میلیارد تومان نزد دو سازمان اداره کل تلفیق برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور بلوکه شده و به این واحدها تزریق نمی شود.

سعید غفوری مدیر عامل شهر جدید پردیس در نامه‌ای به دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم‌پرداخت یارانه مسکن مهر این شهر توسط خزانه‌دار کل کشور خواستار پیگیری این مجمع برای پرداخت فوری یارانه جهت تسریع در تکمیل واحدهای طرح مهر شد.

وی در خصوص این نامه گفت: تزریق یارانه مسکن مهر می تواند به تکمیل واحدهای مسکن مهر با تاسیسات زیربنایی کمک کند اما متاسفانه علیرغم تاکیدات انجام شده از سوی نوبخت به اداره کل تلفیق برنامه و بودجه برای تزریق یک بخش از این مبلغ یارانه به مبلغ 150 میلیارد تومان هنوز این اعتبار تزریق نشده است.

غفوری اظهار امیدواری کرد که مبلغ 50 میلیارد تومانی که نزد خزانه داری کل کشور باقی مانده است هر چه زودتر پرداخت شود.

وی تاکید کرد: اگر این 200 میلیارد تومان به پروژه ها تزریق شود 26 هزار واحد مسکونی مهر با زیرساخت کامل در دو ماه تکمیل خواهد شد، در غیر اینصورت واحدهای مسکونی بدون هیچگونه آماده‌سازی و زیر ساخت لازم تکمیل خواهد شد.

پیش‌تر غفوری در پاسخ به این سئوال که آیا پرداخت وام 40 میلیونی مسکن مهر در شهر پردیس آغاز شده است گفت:پیمانکاران مسکن مهر شهر پردیس به دفترخانه معرفی شده‌اند و تاکنون نیز 11 قرارداد به امضاء رسیده است.

وی افزود: براساس آمار متمم مسکن مهر پردیس در پایان روز 5 اسفندماه تعداد 81 قرارداد صدور دفترخانه و تعداد 55 قرارداد نامه از بانک تحویل گرفته‌اند که تاکنون 11 قرارداد در دفترخانه امضاء شده است.