پرونده های استقلال در فیفا به کجا رسید؟

پرونده بازیکنان خارجی تیم استقلال که به فیفا برده شده و در دادگاه CAS در حال بررسی خواهد بود به شرح زیر است:

1_عادل شیحی:مختومه

براساس حکم مورخ 28 سپتامبر 2016 فیفا باشگاه استقلال موظف به پرداخت 47 هزار دلار شده که در موعد مقرر این مبلغ پرداخت نگردیده است. محرومیت باشگاه استقلال از نقل و انتقالات زمستانی طبق نامه مورخ 3 فوریه 2017 فیفا بر اساس شکایت این بازیکن بوده است.

مبلغ 47 هزار دلار به حساب وکیل بازیکن پرداخت شده و رسید آن از طریق پست به فیفا ارسال گردیده و به همین دلیل پرونده این بازیکن مختومه شده است.

2_پروپچیچ:در حال بررسی

بازیکن کروات سابق باشگاه استقلال که بعد از قرار گرفتن در لیست خروج در تمرینات آبی ها حاضر نشد ، برای دریافت مطالبات خود به فیفا شکایت کرد و همچنان پرونده این بازیکن باز و در حال بررسی است.

نامه 19 سپتامبر 2016 فیفا مورد بررسی قرار گرفته و به اتمام رسیده و پرونده برای صدور رای به شورای حل اختلاف فیفا ارجاع شده است. طی نامه ای که در 5 دسامبر ارسال گردیده به فیفا اعلام شده که مدارک قبلی به درستی برای باشگاه استقلال ارسال و ادعای عدم دریافت مدارک از سوی باشگاه استقلال بی مورد است.

در مورخ 3 فوریه 2017 پرونده برای صدور رای نهایی به شورای حل اختلاف ارسال شده است. نامه درخواست بازیکن که مبلغ 330 هزار دلار از باشگاه استقلال طلبکار است به تاریخ 8 ژوئن 2016 است. در رایی که 16 فوریه 2017 توسط فیفا داده شده ،باشگاه استقلال فرصت دارد تا 30 روز مطالبات این بازیکن را پرداخت کند.

در حال حاضر وکیل ایتالیایی باشگاه استقلال پیگیر پرونده پرو خواهد بود و هنوز این پرونده مختومه نشده است.

3_هنریک هلمکه:مختومه

طبق نامه 1 سپتامبر 2016 اعلام شده به دلیل پرداخت نشدن مطالبات هلمکه پرونده این بازیکن به کمیته انضباطی فیفا ارجاع شده است. با توجه به حکم صادره در تاریخ 22 ژوئن 2016 باشگاه استقلال محکوم به پرداخت مبلغ 176 هزار دلار شده است.

باشگاه استقلال مطالبات این بازیکن را نیز پرداخت و پرونده این بازیکن نیز در فیفا مختومه شده است.

4_لیام ردی:مختومه

رای پرونده این بازیکن 12 مارس 2015 بوده و مبلغ در نظر گرفته شده برای پرداخت مطالبات ردی 84 هزار دلار برآورد شده است.

مدیران استقلال مطالبات این بازیکن را نیز پرداخت کردند تا به نوعی پرونده ردی نیز مختومه شود.

5_جی لوید ساموئل:در حال بررسی

رای ساموئل در تاریخ 3 سپتامبر 2015 فیفا به دلیل عدم پرداخت بدهی این بازیکن بوده است.

مبلغ پرداختی به ساموئل 350 هزار دلار است که با توجه به توافقاتی که با این بازیکن صورت گرفته قرار بر این شده تا مطالبات این بازیکن در 4 قسط پرداخت شود.

2پرونده باز و 3 پرونده مختومه در فیفا

به این ترتیب باشگاه استقلال تا به اینجا موفق شده مطالبات عادل شیحی ،هلمکه و لیام ردی بازیکنان خارجی سابق تیم را پرداخت کند و پرونده های این بازیکنان نیز در فیفا مختومه شود .

در حال حاضر فقط 2 پرونده ساموئل و پرو پچیچ برای باشگاه استقلال در فیفا باز است که قرار است به زودی مطالات ساموئل قسطی پرداخت شود و برای پرونده پرو هم وکیل ایتالیایی باشگاه استقلال پیگیر پرونده است.