خرید اینترنتی بلیط ارزان هواپیما برای نوروز 96

گروه اقتصادی - بلیط پروازهای چارتر و سیستمی هرکدام ویژگی‌های خود را دارند. این‌که برای سفر خود بلیط هواپیما چارتر بخرید یا سیستمی، بیشتر به میزان بودجه و انعطاف‌پذیری شرایط سفرتان بستگی دارد.

به گزارش افکار نیوز - وقتی یک آژانس مسافرتی یا دفتر خدمات گردشگری، تمام یا بخشی از صندلی‌های یک هواپیما را برای مدتی معلوم اجاره می‌کند، به آن پرواز،  پرواز چارتر و به بلیط آن پرواز،  بلیط هواپیما چارتر می‌گویند. در این حالت به آژانس مسافرتی که پرواز را چارتر کرده، چارترکننده گفته می شود. برخی اوقات پروازهای مسیرهای پرتردد و پرتقاضا، چارتر می‌شوند.

 

فروش بلیط هواپیما چارتر با شرایط آژانس چارترکننده و میزان تقاضای مسافران و تاریخ پرواز، نسبت مستقیم دارد. هرچه میزان تقاضا برای یک پرواز بیشتر باشد و زمان آن پرواز در تاریخی پرتقاضا باشد، خب، روشن است که آن پرواز پر خواهد شد و بلیط هواپیما چارتر آن مسیر هم کاملا فروخته خواهد شد، حتی شاید به قیمتی بالاتر از بلیط سیستمی.

اما بلیط سیستمی نرخ مشخص و برنامه‌ی زمانی ثابت و تعریف‌شده‌ای دارد. در کنار این نرخ مشخص و برنامه‌ ثابت، می‌توانید تحت شرایط و قوانینی، تاریخ یا ساعت پروازتان را تا قبل از پرواز تغییر بدهید، یا بلیط را استرداد کنید، یعنی آن را به فروشنده پس بدهید و پول‌تان را پس بگیرید. استرداد بلیط تحت شرایطی انجام می‌شود؛ اگر پرواز از سوی خود شرکت‌ هواپیمایی لغو شود و شما در عدم انجام پرواز دخالت نداشته باشید، هزینه‌ها بر عهده‌ شرکت هواپیمایی خواهد بود، اما اگر شما بنا به دلایل شخصی و… نتوانید پرواز کنید، تا قبل از زمان پرواز می‌توانید بلیط را برگردانید و بعد از کسر جریمه‌ کنسلی، مبلغ بلیط سیستمی را پس بگیرید. ولی  بلیط چارتر این ویژگی را ندارد

در فرآیند خرید بلیط هواپیما  چارتر مشکلی که بعضا بوجود می آید این است که به هر دلیلی از جمله فروش تمام بلیط ها ممکن است صندلی شما نیز توسط آژانس دیگری به فروش رسیده باشد و باتوجه به اینکه امکان کنسل کردن بلیط توسط مسافر وجود ندارد ضرر مالی را برای مسافر به همراه داشته باشد.

فلایتیو سامانه فروش آنلاین بلیط هواپیما و قطار برای افزایش خدمت رسانی به کاربران خود برای اولین بار در ایران اقدام به ضمانت بلیط چارتر هواپیما کرده  است. اگر پرواز مسافر به هر دلیل به جز جا ماندن از پرواز، کنسل شود (همچون شرایط نامساعد آب و هوا و یا باطل شدن پرواز توسط ایرلاین و یا بدلیل نبودن اسم مسافر در لیست مسافران بخاطر خطای چارتر کننده) فلایتیو در اولین پرواز ممکن، بلیط را برای مسافر تهیه کرده و مابه التفاوت هزینه های بلیط را خود متقبل شده و هزینه اضافی برای کاربران وجود نخواهد داشت و در صورتی که بلیط ارزانتر هواپیما برای مسافر تهیه کند، مابه التفاوت مبلغ بلیط به کاربر برگشت داده می شود.