اعتراض ستاره‌های هالیوود به سیاستهای ترامپ

فصل جدید رقابتهای سینمایی اسکار فردا یکشنبه به اوج خود می‌رسد و این در حالی است که بسیاری از ستاره‌های شناخته شده هالیوود و برندگان پیشین جوایز اسکار امسال با حضور در گردهمایی آژانس UTA (آژانس استعدادهای درخشان) در اعتراض به سیاستهای دونالد ترامپ سخنرانی کردند.

آژانس استعدادیابی UTA یکی از مخالفان اصلی سیاستهای مهاجرتی دونالد ترامپ است و در اعتراض به فرمان اجرایی رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور مسلمان و همچنین امتناع برخی نامزدهای امسال اسکار از شرکت در این رویداد، اقدام به برگزاری گردهمایی اعتراض آمیز در آستانه رقابتهای سینمایی اسکار کرد.

در این گردهمایی چهره‌های مطرحی همچون "جودی فاستر" بازیگر فیلمهای شناخته شده "سکوت بره ها" و "راننده تاکسی" و "مایکل جی فاکس"، ستاره فیلم چند قسمتی "بازگشت به آینده" سخنرانی کردند.

فاستر در این گردهمایی گفت: اسکار امسال با سالهای پیش متفاوت است. این فرصت مغتنمی است و بهتر است از این فرصت (اسکار) برای نشان دادن اعتراض خود استفاده کنیم. مهم نیست که شما کجا متولد شده اید و یا اینکه به قرمز (جمهوری‌خواهان)‌ یا آبی (دموکرات‌ها) رای داده اید. زمان پاسخگویی به خواسته‌های ما فرارسیده است. زمان آن رسیده تا مقامات سیاسی ما وظیفه شان را انجام دهند. ما شاهد اولین حمله به دموکراسی و آزادی بیان بوده ایم. این حقیقتی است که بار‌ها در طول تاریخ تکرار شده است. تحمل هرج و مرج، نادانی و جنگ طلبی از توان ما خارج است.

همچنین "اصغر فرهادی" کارگردان فیلم "فروشنده" که در بخش فیلمهای خارجی (غیر انگلیسی زبان) نامزد اسکار شده است، با ارسال پیامی ویدئویی در این گردهمایی اعتراضی سخن گفت. او پیش از این با انتشار بیانیه‌ای در روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که در هشتادونهمین دوره اسکار حضور نخواهد یافت. وی انوشه انصاری - فضانورد ایرانی‌الاصل - و فیروز نادری - دانشمند برجسته ناسا - را به عنوان نمایندگان خود برای شرکت در مراسم اسکار معرفی کرد.

"جرمی زیمر" مدیر آژانس UTA و "گوین نیوسام" معاون فرماندار کالیفرنیا از دیگر چهره‌هایی بودند که در این گردهمایی سخنرانی کردند.