طرح تحول سلامت دستاورد بزرگ دولت تدبیر

سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی صبح امروز در افتتاحیه بیمارستان کوثر  سنندج و جمع روسا و مدیران حوزه بهداشت و درمان استان کردستان اظهار کرد: کردستان و مردم این استان زیبایی‌های بسیاری برای تاریخ ایران آفریده اند و در ایران زیبا شاهد کردستانی زیباترین هستیم.

وی افزود: امروز علاوه بر بیمارستان کوثر شاهد افتتاح 9پروژه همزمان در شهرهای مختلف استان هستیم و علاوه بر مرکز این استان به شهرهای مختلف نیز نگاه ویژه‌ای داشته‌ایم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بر روی بیمارستان کوثر به عنوان یک قطب مهم آموزشی حساب باز کرده‌ایم و امیدواریم با بهره‌مندی از توانمندی اساتید و تحصیلکرده‌های کردزبان بتوانیم به اندازه تعداد فارغ‌التحصیلان کشور اقدام به تربیت نیروهای متخصص کردزبان داخل و خارج از کشور کنیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: شاید در کشورهای همسایه شاهد تجهیزات و امکانات خوبی باشیم اما دانش، مهارت و محبت به مخاطبان امتیاز ویژه‌ای در حوزه بهداشت و درمان به شمار می‌رود که امیدواریم متولیان حوزه بهداشت و درمان کردستان این مرکز درمانی و آموزشی را با نظارت دقیق زیرنظر داشته و بیمارستان کوثر را به قطب آموزشی و درمانی منطقه تبدیل کنند.

وی افزود: بیمارستان کوثر در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اجرایی شده است و بدون شک توجه به مناطق مختلف کشور و ارتقای شاخص‌های سلامت از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است و هم اکنون 6 هزار طرح در دست اجرا داریم.

وزیر بهداشت از اجرای قانون  23ساله طرح تحول سلامت توسط دولت تدبیر و امید و زیرپوشش قراردادن 11میلیون ایرانی به عنوان دستاوردی بزرگ نام برد و افزود: با اجرای این طرح در بیمارستان‌های دولتی تعرفه روستاییان به 3 درصد و شهرنشینان به 6 درصد کاهش یافته است.

قاضی‌زاده‌هاشمی اظهار داشت: امروز کشور ما به مدیریت جهادی نیازمند است و مردم نیز از ما کار جهادی می‌خواهند. در کردستان خون‌های پاکی برای عزت و سربلندی ایران اسلامی ریخته شده است و ما خودمان را وامدار نسل‌های انقلابی این دیار و شهدای ایران اسلامی می دانیم و با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش خواهیم کرد.

وزیر بهداشت همچنین ابراز امیدواری کرد که بیمارستان جدید توحید سنندج راه‌اندازی شود و نیازهای درمانی و بهداشتی شهرستان‌های مختلف استان تسریع یابد.