مشرق نوشت:کروبی کاندیدای ناکام انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در حاشیه دیدار چندی قبل برخی از دانشگاهیان با وی درباره وضعیت اقتصادی کشور گفته است: اوضاع اقتصادی کشور اصلا خوب نیست ، تحریم ها بهانه است. دلیل این اوضاع خراب، این کاره نبودن دولتمردان فعلی می باشد.
وی افزوده است: اگر می گذاشتند من رئیس جمهور شوم! کشور را از نظر اقتصادی و مدیریتی متحول می کردم. من برنامه های مفصل و علمی در تمامی حوزه ها خصوصا عمران و آبادانی کشور داشتم، حیف که نشد آنها را اجرا کنم.
کروبی درباره هدفمند شدن یارانه ها نیز گفته است: این کار باید زودتر از اینها انجام می شد اما هیچ کدام از دولتهای قبلی جرائت اجرای آن را نداشتند. این دولت هم که می خواهد اجرایش کند بخاطر کارهای تبلیغاتی است! آنها می خواهند با این کار مقداری پول به مردم بدهند و خود را برای انتخابات آینده آماده کنند.
این کاندیدای ناکام ادامه داده است: اگر من رئیس جمهور می شدم علاوه بر اینکه قانون هدفمندی یارانه را اجرا می کردم، ماهانه حداقل ۱۰۰ هزار تومان به هر ایرانی می دادم و یک ریال هم نمی گذاشتم قیمتها افزایش یابد. حتی برخی اجناس را ارزان می کردم مثلا بنزین را آزاد می کردم و لیتری ۵۰ تومان به مردم می دادم در حالی که این دولت می خواهد بنزین را لیتری ۸۰۰ تومان به مردم بدهد.