تركيه روز گذشته در خصوص طرحهاي ناتو براي نصب سامانه سپر موشكي ابراز ترديد كرد و تأكيد كرد كه اين سامانه نبايد به عنوان ابزاري عليه ايران مورد استفاده قرار گيرد.
بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی دیلی ‌تلگراف، یکی از مقامات ترکیه اعلام کرد که " احمد داوداغلو " وزیر امور خارجه ترکیه هفته گذشته مذاکراتی را در خصوص اهداف سپر موشکی ناتو در یک جلسه مقدماتی در بلژیک آغاز کرد.
به گزارش افکار به نقل از فارس، ترکیه اعلام کرده است که هیچ تمایلی ندارد که این سامانه موشکی، کشورهای همسایه ترکیه را مورد هدف قرار دهد.
یکی از مقامات وزارت خارجه ترکیه با اشاره به اظهارات داوداغلو تصریح کرد: در این چارچوب ما تسیلم این ایده نمی شویم که کشورهایی چون ایران، سوریه و روسیه یک تهدید محسوب می‌شوند. وزیر خارجه ترکیه عقیده ما را در خصوص این موضوع بیان کرده است.
بر اساس این گزارش، " آندرس فوگ راسموسن " دبیرکل ناتو از کشورهای عضو این سازمان درخواست کرده است در نشست این ائتلاف که قرار است در ماه نوامبر سال جاری میلادی در لیسبون برگزار شود، با استقرار سپر موشکی موافقت به عمل آوردند.
همانطور که رسانه‌های گروهی اعلام کرده‌اند، در نشست سران ناتو که قرار است ۲۰-۱۹ نوامبر در لیسبون برگزار شود، قرار است رهبران ۲۸ کشور عضو این سازمان دکترین راهبردی ناتو را تصویب کنند.
روسيه نيز از سوي دبير كل ناتو براي شركت در اين نشست دعوت شده است كه هنوز پاسخي در خصوص قبول اين دعوت نداده و بنا به گفته "سرگئي لاوروف " وزير خارجه روسيه، مقامات مسكو در حال بررسي اين مسئله هستند.