نامه درخواست رسیدگی به دیدار برخی نمایندگان با یکی از سران فتنه روی میز لاریجانی

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دیدار گروهی از نمایندگان با یکی از سران فتنه درتناقض با سوگند نمایندگی است، از نگارش نامه به رئیس مجلس برای رسیدگی به این موضع خبرداد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به دیدار اخیر گروهی از نمایندگان مجلس دهم از جمله دو عضو هیات رئیسه مجلس با یکی از سران فتنه ۸۸، از تنظیم نامه ای خطاب به رئیس مجلس برای رسیدگی به این مسئله خبر داد و اظهار داشت: نمایندگان مجلس از جهت فردی هر نظر و دیدگاهی که دارند برای خودشان است، اما در جایگاه نمایندگی باید مراقب سوگندی که یاد کرده اند، باشند.

وی افزود: نمایندگان سوگند خورده اند که مدافع حقوق ملت و قانون اساسی باشند و یکی از اصول قانون اساسی نیز، اصل مترقی ولایت فقیه است؛ مگر چند روز قبل از این دیدار صورت گرفته، رهبر انقلاب با صراحت درباره فتنه اعلام موضع نکرده بودند و نگفتند که ما با حرمت شکنان عاشورای ۸۸ آشتی نداریم!؟

سلیمی ادامه داد: این افراد با صراحت موضع خود را در قبال فتنه ۸۸ و سران فتنه بگویند؛ این سوال وجود دارد که چرا برخی از نمایندگان در جلساتی حضور می یابند و با افرادی گفتگو می کنند که حاضر نیستند حتی به صورت زبانی از فتنه اعلام برائت کنند؟ در حالی که به گفته رهبر انقلاب، در جلسات خصوصی می گویند که تقلبی در سال ۸۸ نشده بود.

عضو فراکسیون ولایت مجلس تصریح کرد: آیا این دیدارها با سوگندی که این نمایندگان برای دفاع از قانون اساسی یاد کرده اند، تناقض ندارد؟

وی با بیان اینکه سران فتنه با وجود آغوش باز نظام در سال ۸۸ همچنان سماجت کردند، گفت: مگر فتنه در خفاء اتفاق افتاد که حالا فقط در خفاء می گویند تقلب نشده بود؟

این نماینده مجلس تاکید کرد: نمایندگان دیدارکننده با سران فتنه از جمله دو عضو هیات رئیسه باید به این سوال پاسخ دهند که خروجی دیدارشان چه بوده است؟ آیا کسانی که با آنها دیدار کرده اند، حاضرند از رفتار خود اعلام ندامت کرده و آن را جبران کنند؟

حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: در نامه ای که خطاب به رئیس مجلس نوشته شده و همچنان در حال جمع آوری امضاء است، از آقای لاریجانی خواسته شده که به این موضوع رسیدگی شود؛ چراکه مجلس جای چنین مسائلی نیست.