تمایل ترامپ برای توقف شهرک سازی اسرائیل !

 مارک تونر در نشست خبری خود در وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره سیستم دفاع موشکی مشترک آمریکا و کره جنوبی گفت: این سیستم موشکی یک سیستم دفاعی است.

 
علت اینکه ما نصب این سیستم را با کره جنوبی دنبال می کنیم این است که کره شمالی همچنان به رفتار بد خود ادامه می دهد و همچنان اقدام به آزمایش موشکی می کنند که نه تنها ثبات منطقه شبه جزیره کره را تهدید می کند بلکه منطقه و امنیت ملی آمریکا را تهدید می کند.
 
مارک تونر در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: وزیر امور خارجه آمریکا کار حیاتی را که این اداره انجام می دهد درک می کند. وی درک می کند که سفارتخانه های ما و کارکنان شان و دیپلمات ها چه سختی هایی می کشند.
 
وی می خواهد اطمینان یابد که در جریان تعیین بودجه، وزارتخانه اش از منابع کافی برخوردار باشند. خبرنگاری پرسید: آیا برای ما تبیین می کنید که سیاست دولت درباره شهرک سازی ها چیست؟ آیا این سیاست تغییر کرده است؟ یا اینکه شهرک ها همچنان مانعی برای صلح هستند؟
 
مارک تونر در پاسخ گفت: رئیس جمهور چند هفته ی پیش در این باره صحبت و اعلام کرد که دوست دارد شاهد باشد اسرائیل فعالیت شهرک سازی را متوقف کند. بحث و گفتگویی هم با اسرائیل برگزار شد تا دقیقا این موضوع چگونه خواهد بود؟
 
درمورد تاثیر شهرک سازی ها بر فضای راه حل نهایی مناقشه بین دو طرف باید گفت که این موضوع در دست بررسی است. خبرنگاری پرسید: روسای ستاد ارتش آمریکا، روسیه و ترکیه امروز در آنتالیای ترکیه دیدار کردند. آیا هماهنگی جدیدی بین آمریکا و روسیه درباره نبرد با دولت اسلامی عراق و شام( گروه تکفیری صهیونیستی داعش) و اوضاع در سوریه وجود دارد؟
 
مارک تونر در پاسخ گفت: دیداری که صورت گرفت بین ژنرال دانفورد و رئیس ستاد ارتش روسیه و رئیس ستاد ارتش ترکیه انجام شد. تا جایی که می دانم هدف از این دیدار تقویت ارتباطات نظامی در سطوح بالا و بهبود تلاش ها برای جلوگیری از تقابل نظامی در سوریه است.
 
من برای کسب اطلاعات بیشتر شما را به وزارت دفاع ارجاع می دهم اما برداشت من این است که این گفتگوها روی تلاش ها برای جلوگیری از برخورد نظامی متمرکز است.