روحانی وارد مشهد مقدس شد

رئیس جمهور در جریان این سفر علاوه بر زیارت بارگاه منور رضوی و شرکت در ویژه برنامه روز شهید، 11 طرح و پروژه در حوزه‌های مختلف را افتتاح می‌کند.

بازدید و افتتاح بیمارستان جایگزین امام رضا (ع) با اعتبار 225 میلیارد تومان و اشتغال زایی سه هزار نفر از جمله این پروژه‌ها است.

بهره‌برداری از شرکت تولید یراق آلات در و پنجره دو جداره به ظرفیت پنج هزار و 500 تن در سال در زمینی به مساحت 42 هزار متر مربع در شهرستان سبزوار و اشتغال‌زایی 47 نفر با اعتبار 15 میلیارد و 200 میلیون تومان، از جمله این پروژه‌ها است.

بهره‌برداری از یک شرکت سرمایه گذاری صنایع مشارکتی در سبزوار که ماده  موثر دارویی پروژسترون را تولید می کند و سبب اشتغال 37 نفر شده با اعتبار 22 میلیارد تومان، به عنوان یکی دیگر از طرح هایی است که در جریان این سفر افتتاح می‌شود.

در سفر روحانی به خراسان رضوی عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار در 18 هزار هکتار از اراضی استان با اشتغال زایی چهار هزار و 500 نفر و اعتبار 87 میلیارد تومان، آغاز می‌شود.

همچنین شبکه انتقال آب و آبیاری کم فشار در اراضی پایاب سد فریمان در سطح  هزار و 350 هکتار  با اعتبار هشت میلیارد تومان و اشتغال زایی 330 نفر افتتاح می‌شود.

از جمله دیگر پروژه‌ها می‌توان به آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه داروسازی  دام و طیور که انواع داروها و واکسن های طیور را تولید می‌کند با اشتغال‌زایی 430 نفر و 135 میلیارد و 300 میلیون تومان اشاره کرد.

افتتاح استادیوم پنج هزار نفری قوچان با 11 میلیارد تومان، افتتاح پست 132 کیلو ولت شهید رجایی مشهد و خط ارتباطی آن با هفت میلیارد و 400 میلیون تومان، افتتاح ساختمان سد چهچه با 74 میلیارد تومان، افتتاح یادمان هنری شهیدان گمنام مشهد با 850 میلیون تومان و افتتاح دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد، از دیگر پروژه‌هایی است که در جریان سفر ریاست جمهوری به مشهد مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

مجموع اعتبار این پروژه ها 670 میلیارد تومان و میزان اشتغال آنها، هشت هزار و 844 نفر است.